Китайський сонячний зонд сфотографував свій перший сонячний спалах

Запущений цього жовтня китайський сонячний зонд ASO-S надіслав свої перші знімки сонячного спалаху. Він стався 11 листопада та став для телескопа першою ціллю для наукових спостережень. За планами Китайської академії наук, ASO-S пропрацює на своїй сонячно-синхронній орбіті чотири роки, повідомляє видання Space.com.

Сонячний спалах апарат ASO-S зареєстрував за допомогою свого інструменту FMG. PMO / CAS

Сонячний спалах апарат ASO-S зареєстрував за допомогою свого інструменту FMG. PMO / CAS

11 листопада китайському зонду ASO-S (Advanced Space-based Solar Observatory) вдалося отримати знімок сонячного спалаху середнього класу. Це перші наукові спостереження обсерваторії, яка відправилася на сонячно-синхронну орбіту на ракеті-носії Long March 2D 8 жовтня. ASO-S знаходиться на висоті близько 720 кілометрів та пропрацює там чотири роки.

Для спостереження за нашою зіркою на борту обсерваторії працює три інструменти: магнітограф (Full-disk Vector MagnetoGraph, FMG), сонячний телескоп для спостережень у лінії Лаймана-альфа (Lyman-alpha Solar Telescope, LST), а також прилад для спостережень в рентгенівському діапазоні (Hard X-ray Imager, HXI). Перший для обсерваторії спалах допоміг протестувати її інструменти та розпочати наукову програму ASO-S.

Художнє зображення ASO-S на орбіті. CAS

Художнє зображення ASO-S на орбіті. CAS

Також зараз КНР щільно зайнялась і нашим супутником. Китайський апарат «Чан'е-5» став першим за 44 роки апаратом, що доставив на Землю зразки місячного ґрунту. Більше про китайську програму з освоєння Місяця ми розповідали у нашому матеріалі «Більше не Піднебесна». Також минулого року перший китайський ровер дістався Марса. А на низькій навколоземній орбіті країна завершує будівництво своєї станції.