У хмелі знайшлися сполуки проти хвороби Альцгеймера

Італійські дослідники виявили у хмелі низку біологічно активних речовин з потенціалом протидіяти розвитку хвороби Альцгеймера. У дослідах на культурах людських клітин та трансгенних нематодах вони з'ясували, що речовини хмелю можуть пригнічувати утворення скупчень бета-амілоїду та покращувати здатність клітин знищувати вже наявні. Відповідну статтю опублікували у журналі ACS Chemical Neuroscience.

Unsplash

👋 Підпишіться на наш телеграм-канал!

Чому хміль розглянули проти хвороби Альцгеймера?

Хвороба Альцгеймера є найпоширенішою формою деменції, але всупереч цьому лікувати її все ще не навчилися. Однією з перешкод для цього є те, що симптоми захворювання проявляються уже тоді, коли в мозку відбулися суттєві структурні зміни, наприклад, значне накопичення патологічного білка бета-амілоїду у вигляді бляшок. Тому деякі науковці вважають, що раціональнішим є розроблення підходів для запобігання хворобі, зокрема за допомогою модифікації харчування.

Група вчених з Університету Мілано-Бікокка, Інституту фармакологічних досліджень імені Маріо Негрі та Міланського державного університету зосередилася на пиві як засобі проти деменції. Це один із найпопулярніших напоїв у всьому світі, а головне, хміль — основний інгредіент пива — пов'язували з покращеними когнітивними здібностями у літніх людей та пригніченням утворення бета-амілоїду. Вчені хотіли детальніше дослідити активність хмелю проти хвороби Альцгеймера.

Яку дію виявили у хмелю?

Вчені тестували активність чотирьох найпоширеніших сортів хмелю у пивоварінні: Cascade, Saaz, Tettnang та Summit. У дослідах у пробірках екстракти усіх чотирьох сортів проявили здатність пригнічувати утворення скупчень бета-амілоїду. При цьому найкращу ефективність виявили у сорта Tettnang, за якого скупчення білка взагалі не спостерігали.

Коли культури людських клітин мозку обробили пептидами бета-амілоїду, їхня виживаність зменшилася на 50 відсотків, однак не в пристуності екстрактів хмелю. Речовини рослини захистили клітини від токсичного ураження у дозозалежний спосіб. Окрім цього, вони посприяли процесам самоочищення клітин від непотрібних структур, як-от патологічного білка.

Вчені також провели попередні досліди на тваринах — нематодах Caenorhabditis elegans, модифікованих таким чином, щоб виробляти бета-амілоїд, який у них з часом призводить до паралічу. В оброблених водою з екстрактом хмелю Tettnang нематод параліч зменшився на 36,3 відсотка. Водночас екстракт не мав впливу на нематод, що не виробляли бета-амілоїд. Тому автори дослідження вважають, що хміль можливо використати як джерело активних речовин для протидії розвитку хвороби Альцгеймера.