У двох мисливців запідозрили перше зараження людей пріонною хворобою оленів

Двох чоловіків, що займалися полюванням, запідозрили першими пацієнтами, що підхопили пріонну інфекцію від оленів. Чоловіки обоє полювали у регіоні, де серед оленів поширена хронічна виснажлива хвороба, спричинена накопиченням у нервовій системі патологічно згорнутих білків пріонів, та їли м'ясо оленів, а незадовго після того захворіли на пріонну хворобу й самі. Поки що достеменно невідомо, чи відбулося зараження саме від тварин, але науковці закликають до ретельнішого вивчення цієї можливості. Дослідження опубліковане у журналі Neurology.

Unsplash

Що відбувалося з чоловіками?

Лікарі описали випадок 72- річного чоловіка, що поступив до лікарні з раптовими симптомами спантеличення та агресії. Попри те, що його посилено намагалися лікувати симптоматично, стан пацієнта погіршувався і за місяць він помер. Після смерті розтин вказав, що чоловік страждав від хвороби Кройцфельда — Якоба — захворювання нервової системи, яке спричиняється неправильно згорнутим білком пріоном, здатним перетворювати на такі ж патологічні варіанти й нормальні білки в організмі.

Випадок привернув увагу тим, що чоловік повідомляв про поїдання незадовго до хвороби м'яса впольованих оленів із регіону, де серед тварин вирує власна пріонна хвороба, що уражає нервову систему. Ба більше, друг пацієнта, з яким він разом полював, теж помер від хвороби Кройцфельда — Якоба трохи раніше за нього. Хоч дотепер не було відомо випадків передачі пріонної інфекції від оленів до людей, але досліди з тваринами вказують, що міжвидове зараження можливе. Поки науковці рекомендують ретельніше взятися за вивчення можливої загрози здоров'ю людей від поїдання м'яса інфікованих пріонною хворобою тварин.

• У пріонній природі нещодавно запідозрили й хворобу Альцгеймера. Дослідження вказало, що у людей суттєво зростає ризик захворіти на недугу, якщо вони отримували лікування препаратом із людського мозку.