Супутники допомогли скласти карту атмосферних рік

Завдяки супутникам науковці вперше візуалізували у вигляді карти атмосферні ріки — потоки водяної пари в атмосфері, що є вагомим чинником погоди на Землі. Дотепер про їхнє поширення дослідники дізнавалися з менш точного комп'ютерного моделювання, тож відкриття зробить прогнозування погоди точнішим. Про нього повідомляє Science Alert, а відповідна стаття вчених вийшла у Journal of Geophysical Research: Atmospheres.

Атмосферна ріка. Lauren Dauphin / NASA Earth Observatory

Атмосферна ріка. Lauren Dauphin / NASA Earth Observatory

Чому важливо відстежувати атмосферні ріки?

Атмосферними ріками переноситься більша частина вологи у повітрі Землі. Вони визначають приблизно на 30 відсотків опади у США та Європі, і до 40 відсотків — у Східній Азії. А іноді їхня присутність над землею стає причиною повеней та ураганів, а при перебуванні над океаном — чинником танення криги.

Щоб уточнити, як рухаються атмосферні ріки, науковці Каліфорнійського університету проаналізували дані з супутників, що реєструють температуру та вологість в атмосфері. Зіставивши записи, вони змогли створити тривимірну карту течій атмосферних рік. І вона частково відхилялася від комп'ютерних моделей, якими користувалися дотепер. Так, моделі переоцінювали частоту дощів через атмосферні ріки, але недооцінювали їхню інтенсивність. Нові знання допоможуть зробити точнішим прогноз погоди та зміни клімату.

• Нещодавно у космос запустили ще один супутник, що допоможе у вивченні зміни клімату. Він призначений стежити за фітопланктоном в океанах, який є одним із вагомих індикаторів глобального потепління.