Супутника Марса Деймоса сфотографували на тлі Юпітера

Станції Європейського космічного агентства «Марс-експрес» вдалося побачити затемнення Юпітера одним із супутників Марса — Деймосом. Це дозволило уточнити орбіту супутника, а також його форму. Крім того, на знімки потрапили і галілеєві супутники планети-гіганта, повідомляє на своєму сайті ESA.

ESA

На цьому відео супутник Марса Деймос діаметром всього у 15 кілометрів повільно проходить на тлі газового гіганта Юпітера та його в рази більших за Деймоса супутників: Європи, Ганімеда, Іо та Каллісто. Відстань між Деймосом та Юпітером складає близько 750 мільйонів кілометрів, через що і Юпітер, і його супутники виглядають як яскраві білі точки.

Ці зображення вдалося отримати за допомогою станції «Марс-експрес», що належить Європейському космічному агентству. Затемнення відбулося 14 лютого 2022 року та допоможе астрономам уточнити орбітальні характеристики супутників Марса, адже Деймос і Фобос через яскравість Марса доволі складно спостерігати. Затемнення дозволило оцінити і поверхню Деймоса, що також допоможе вивчати його походження.

ESA / YouTube