Сполука для розщеплення алкоголю подовжила життя нематодам

Американські науковці з'ясували, що сполука, яка необхідна для розщеплення алкоголю, відіграє ключову роль у забезпеченні довголіття нематод Caenorhabditis elegans. Вивчення вказує, що її дія може бути такою ж у людей, що може посприяти розробленню ефективних противікових втручань. Дослідження опубліковане в журналі Current Biology.

Caenorhabditis elegans. Queensland Brain Institute

Caenorhabditis elegans. Queensland Brain Institute

Яку роль має сполука у довголітті?

Науковці Університету Вірджинії описали механізм, що сприяє довголіттю. Він має назву AMAR, що розшифровується як «опосередкована алкогольдегідрогеназою противікова відповідь». Алкогольдегідрогеназа — це речовина, що допомагає метаболізувати етанол після його потрапляння в організм, однак вчені виявили у неї й інший позитивний вплив. Проводячи досліди на лабораторних нематодах C. elegans, що є поширеними моделями у вивченні старіння, науковці зрозуміли, що сполука необхідна для запуску сигнальних шляхів довголіття. У випадку, коли її ген блокували, це нівелювало всі попередні зусилля вчених, які подовжували тваринам життя, наприклад, обмеження надходження калорій.

Як працює сполука?

Як показали наступні досліди, алкогольдегідрогеназа принаймні частково працює завдяки протидії накопичення в організмі гліцерину — спирту, кількість якого природно збільшується у C. elegans з віком і сприяє старінню. У нематод, яким штучно збільшували вироблення алкогольдегідрогенази, відмічали стійкість до вікового ефекту гліцерину. Проаналізувавши наукову літературу, автори з'ясували, що алкогольдегідрогеназа залучена до процесів, що їх пов'язують із довголіттям і в мишей, і людей. Це означає, що її дія може бути універсальною, тож подальші вивчення на тваринах можуть посприяти розробленню ефективних втручань для протидії старінню.

А поки одні науковці лише вивчають сполуки для подовження життя, інші вже встановили, що коротке приймання противікового препарату змолоду могло б мати такий же вплив на довголіття, як його пожиттєве приймання зі старшого віку.