Сонячний зонд Solar Orbiter накрило корональним викидом з Сонця

Викид корональної маси з Сонця наздогнав зонд Solar Orbiter під час його прольоту повз Венеру. Апарат не постраждав, однак у подробицях дозволив описати, що відбувається навколо, як проноситься викид речовини з сонячної корони. Зокрема зареєстрував сонячні енергетичні частинки, про що розповідає на своєму сайті Європейська космічна агенція.

ESA / ATG medialab

30 серпня в бік Венери стався масивний викид корональної маси з Сонця — масштабний викид плазми з корони світила, який може сягати мільярдів тонн та розганяти до релятивістських швидкостей протони, електрони та деякі іонізовані атоми, наприклад, гелію. І так сталося, що цей потік наздогнав сонячний зонд Solar Orbiter перед його гравітаційним маневром з Венерою.

4 вересня апарат пролітав повз планету на відстані близько шести тисяч кілометрів від її екзосфери та застав, як викид з Сонця змінив середовище навколо. Такі викиди здатні руйнувати атмосферу Венери, а Solar Orbiter зафіксував збільшення кількості сонячних енергетичних частинок — власне протонів, електронів і важких іонів із сонячної корони з енергіями від кількох десятків кілоелектронвольтів до кількох гігаелектронвольтів.

Апарат не постраждав, а передані ним дані допоможуть астрономам краще розуміти, як відбуваються викиди з сонячної корони та спалахи на нашому світилі. А Solar Orbiter зараз планує наближення до Сонця, яке завдяки Венері стане для нього на 4,5 мільйона кілометрів ближчим.

Наближаючись до Сонця