Сліди коліс китайського марсохода розгледіли з орбіти

Міжпланетна станція NASA «Марсіанський розвідувальний супутник» або MRO сфотографувала сліди коліс від руху першого китайського марсохода «Чжужун». Згідно з повідомленням Університету Аризони, «Чжужун» просунувся на півтора кілометра на південь, а на знімок також потрапили парашут і посадкова платформа.

NASA / JPL / UArizona

15 травня минулого року китайський посадковий відділився від орбітального модуля місії «Тяньвень-1», увійшов в атмосферу Марса та висадився на планеті у рівнині Утопія. Цей шестиколісний ровер став першим для Китаю на Червоній планеті і вже отримав дозвіл на продовження місії, досліджуючи планету з камерами, георадаром, спектрометром і метеосенсорами.

Орбітальний апарат Mars Reconnaissance Orbiter або «Марсіанський розвідувальний супутник» працює на низькій еліптичній орбіті Марса вже з 2006 року та за допомогою своєї камери HiRISE отримує знімки його поверхні високої роздільної здатності. І 11 березня цього року з її допомогою MRO вдалося розгледіти сліди коліс «Чжужуна» з висоти 288 кілометрів.

NASA / JPL / UArizona

На знімку можна побачити посадкову платформу ровера, а також скинутий при приземленні парашут. Нижче можна помітити і сам «Чжужун» серед піщаних дюн, а також сліди його коліс, за якими можна простежити його шлях — він пройшов на південь рівнини Утопія приблизно півтора кілометра.

Також нещодавно ми розповідали про перші результати обробки надісланих «Чжужуном» на Землю наукових даних: йому вдалося відшукати сліди водного минулого у рівнині Утопія, де працює.

Фото в анонсі: NASA / JPL / UArizona