Роздратовані кури почервоніли в обличчі

Обличчя курей під час переживань, особливо негативних емоцій, почервоніло, подібно до того, як це відбувається у людей. Тепер науковці припускають, що за зміною кольору шкіри свійських птахів можна було б краще відстежувати їхній добробут на фермах. Дослідження опубліковане у журналі Applied Animal Behaviour Science.

Курка у спокійному стані (зліва) та при негативних емоціях (справа). INRAE / Bertin and Arnould

Курка у спокійному стані (зліва) та при негативних емоціях (справа). INRAE / Bertin and Arnould

Як помітили роздратування курей?

Для відстеження зміни у вигляді курей під впливом емоцій науковці протягом трьох тижнів реєстрували шістьох птахів на камеру на фермі площею 363 квадратні метри. Записи охоплювали різні ситуації в житті птахів: від отримання улюбленого їм корму до відлову людиною. Відтак завдяки комп'ютерній програмі вчені відібрали 18 тисяч знімків, де добре видно обличчя курей.

На записах було помітно, що кури червоніють, залежно від емоційного стану. Наприклад, набувають легкого рум'янцю, коли отримують апетитних для них борошняних хробаків, або стають багряно-червоними, коли їх відловлюють. Натомість у стані спокою птахи залишалися зі світлою шкірою, вказуючи, що зміну кольору спричиняють саме емоції. На це вказує і те, що коли іншій групі птахів давали можливість звикнути до людини, вони червоніли не так сильно у її присутності, як коли бачили її вперше, відбиваючи спокійніший стан. Науковці тепер прагнуть дослідити, як ці візуальні зміни впливають на взаємодію птахів між собою.

• Крім емоцій, у курей підозрюють наявність самосвідомості. Принаймні, півні виявилися здатними впізнавати себе у дзеркалі, що вважають рисою присутності самоусвідомлення як індивідуальності.