«Персеверанс» з другої спроби успішно здобув марсіанський ґрунт

На першовересневому знімку з «Персеверанс» команда NASA помітила діру у камені — здається, роверу вдалося взяти зразок ґрунту. Це друга спроба заповнити пробірку керном марсіанської породи, та чи вдала вона, мають сказати ще кілька знімків. Сьогодні, коли сонячне світло падатиме під найзручнішим кутом, можливо отримати більш чіткі фото. Лише упевнившись в успіху, зразок підготують для збереження та подальшої подорожі на Землю.

Знімок імовірно заповненої ґрунтом пробірки. NASA / JPL-Caltech

Що збирає «Персі»?

Ровер «Персеверанс» разом із дроном-розвідником «Ingenuity» приземлився на Марс у кратері Єзеро у лютому цього року. Він має досліджувати геологію планети, її клімат, а також шукати ознаки марсіанського життя. Зокрема для цього непогано було б набрати зразків реголіту — для них у ровера на борту є 43 пробірки. У них потраплятимуть круглі стовпчики породи — керни — які потім відправлять у перевірочний відсік та законсервують для зберігання до відправлення на Землю. Система відбору та зберігання проб «Персеверанса» використовує ударно-роторне свердло та за допомогою пустої трубки на кінці збирає невеликі зразки. Затим їх переміщують далі для оцінки і перевірки головною камерою ровера — Mastcam-Z. Свою систему збору ровер вперше випробував ще шостого серпня. Тоді вчені отримали знімок пробуреної породи і повністю пустої пробірки для зразків. Тоді у всьому звинуватили сам ґрунт — він виявився надто крихким і просто не зміг сформувати твердий керн, який би лишився у володінні ровера. Тим паче, що жодних поламок чи аномалій у роботі системи як під час буріння, так і під час спроби перемістити зібране у сховище, у «Персеверанса» не помітили. Тож інженери NASA дійшли висновку, що варто пошукати нового місця для збирання зразків та відклали завдання до вересня — коли дрон дійде до більш міцних осадкових порід, що не розсипляться під час буріння.

Фото каменя, з якого «Персеверанс» взяв зразок. NASA / JPL-Caltech

Що сталося?

Астрономи NASA отримали зображення марсіанського валуна, який свердлив ровер «Персеверанс» та побачили у ньому отвір. Згодом камера отримала і зображення заповненої пробірки для зразків. І тут дослідники і засумнівалися — бачать вони заповнену пробірку, чи залишкові породи від буріння? На цих зображеннях освітлення погане, і внутрішні частини пробірки не помітні. Тому перші ніж відправити зібране на консервацію, вчені вирішили зачекати на кращий кут освітлення та отримати більше знімків, щоб упевнитися в успіху. Нові фото Земля отримає четвертого вересня — за ними можна буде точно сказати, чи зміг ровер взяти собі шматочок Марса.