На Сонці зафіксували викид «темної плазми». Він досяг магнітосфери Землі

Коронографи космічних сонячних обсерваторій зафіксували викид речовини з корони Сонця, який супроводжувався появою так званої «темної плазми». За оцінками науковців, викинута Сонцем плазма спричинила на Землі помірну геомагнітну бурю класу G2. Про це повідомляє видання Space.com.

Спостереження за викидом обсерваторії SDO. Solar Dynamics Observatory

Що за «темна плазма»?

11 березня космічні обсерваторії Solar Dynamics Observatory та SOHO, що займаються вивченням Сонця, зафіксували на світилі викид корональної маси — речовини з верхніх шарів нашого світила. Цього разу він супроводжувався появою «темної плазми» — так геліофізики називають більш холодний і темніший шлейф плазми, яка вирвалась з Сонця.

Спостереження за корональним викидом з Сонця обсерваторії SOHO. Поруч навіть можна побачити Меркурій. NASA/ESA/Solar and Heliospheric Observatory

За кілька днів наслідки сонячної активності досягли і Землі. 15 березня дослідники зафіксували появу короткочасної геомагнітної бурі класу G2, яка спричинила полярні сяйва та, можливо, радіоперешкоди ближче до земних полюсів. Так відбувається через взаємодію сонячних частинок з магнітосферою Землі, яка через них переживає збурення (власне, геомагнітна буря), а полярні сяйва виникають через утворену хмару заряджених частинок.

Ефекти геомагнітної бурі, що відбулася внаслідок викиду корональної маси 15 березня. Вона найбільше впливала на радіосигнали у полярних регіонах на частотах 5 мегагерців і менше. NOAA

Ефекти геомагнітної бурі, що відбулася внаслідок викиду корональної маси 15 березня. Вона найбільше впливала на радіосигнали у полярних регіонах на частотах 5 мегагерців і менше. NOAA

Раніше ми розповідали, як космічній обсерваторії NASA STEREO-A вдалося побачити викид корональної маси з Сонця, що був направлений в бік Венери.