Астрономи побачили викид корональної маси з Сонця в бік Венери

Космічна обсерваторія NASA STEREO-A, яка досліджує Сонце, зафіксувала масивний викид корональної маси з Сонця. Він направлений у бік Венери, а тому астрономи помітили його за гігантською ударною хвилею. Спалах виник в одній з активних областей Сонця AR3088, яка за тиждень вже може повернутися у бік Землі, повідомляє видання SpaceWeather.

NASA/STEREO

Зонд STEREO-A працює у рамках програми NASA з вивчення Сонця STEREO (Solar TErrestrial RElations Observatory). І йому вдалося зафіксувати масштабний викид корональної маси з світила — масштабний викид плазми з його корони. Він стався 5 вересня у бік Венери і тому його можна було спостерігати лише за його ореолом.

Однак у коментарі SpaceWeather Джордж Го (George Ho), дослідник місії Solar Orbiter, який нещодавно облітав Венеру, зазначив, що це був найбільший зі спостережуваних з моменту запуску апарата у 2020 році викид сонячних енергетичних частинок. Землю цей викид не зачіпає, адже направлений у бік Венери. Астрономи вважають, що він стався у так званому центрі сонячної активності AR3088, яку з Землі зараз не видно, однак трохи більше, ніж за тиждень вона знову опиниться в боці нашої планети.

Також ми розповідали, як один з нещодавніх викидів корональної маси, що стався 30 серпня, застав зонд Solar Orbiter при обльоті Венери. Апарат не постраждав, але встиг зафіксувати безліч важливих даних для астрономів про активність Сонця.