На дні Середземного моря відкрили лабораторію з пошуку нейтрино

На глибині понад 2 кілометрів у Ліонській затоці розмістили лабораторію Laboratoire Sous-marin Provence Méditerranée (LSPM). Вона містить нейтринний детектор KM3NeT, а також інструменти для океанічних та кліматичних досліджень. Про відкриття лабораторії повідомляє сайт Національного центру наукових досліджень Франції (CNRS).

Один з елементів лабораторії. COMEX, CNRS / PHOTOTHEQUE IN2P3

👋 Підпишіться на наш телеграм-канал!

Що це за лабораторія?

Лабораторію LSPM розгорнули на відстані 40 кілометрів від узбережжя Тулона на глибині 2 450 метрів, куди вже не дістається сонячне світло. Основним інструментом LSPM є нейтринний детектор KM3NeT (Cubic-Kilometre Neutrino Telescope), який складається з кількох тисяч скляних сфер, що реєструватимуть черенковське випромінювання, охоплюючи кубічний кілометр води навколо. KM3NeT шукатиме нейтрино від далеких астрофізичних джерел, як-от спалахи наднових чи гамма-сплески. Нейтрино виявлятимуть себе слабким світлом, яке нейтрино залишать при взаємодії з молекулами води.

Оптичний модуль детектора, який фіксуватиме світло від нейтрино. Edewolf / Wikimedia Commons

Крім KM3NeT лабораторію оснастили датчиками для відстеження стану океану, зокрема деоксигенації, окислення, сейсмічності. Лабораторія дозволить відстежувати популяцію китоподібних та навіть спостерігати за біолюмінесцентними мешканцями океану. LSPM Національний центр наукових досліджень Франції розробляв спільно з фахівцями університету Екс-Марсель та океанографічного центру IFREMER.

Приховані лабораторії