М'ясна дієта та ігри з господарем стримали інстинкт полювання у котів

Британські вчені з'ясували, що м'ясна дієта та регулярні ігри з домашнім котом знижують кількість впольованих ним диких тварин. Автори вважають, що ці прості дії можуть допомогти зберегти біорізноманіття від шкоди, завданої котами. Дослідження опубліковане у статті журналу Current Biology.

Juan Gomez / Unsplash

Як коти шкодять природі?

Більшість людей полюбляє котів, і це може пояснити, чому вони є одними з найпопулярніших домашніх тварин. Зазвичай їх тримають у будинках з можливістю самовигулу, але велика кількість котів на вулиці може становити суттєву загрозу для біорізноманіття. Все-таки навіть домашні улюбленці по природі є хижаками, тому полюють на птахів та інших невеликих тварин, часом доводячи останніх до межі вимирання. В Австралії, наприклад, де коти є чужинцями, вони щорічно вбивають 1,5 мільярда ендемічних тварин. Розумним рішенням було б обмежити доступ котів до вулиці, але власники далеко не завжди розділяють такі погляди. Тож вчені з Ексетерського університету знайшли інший варіант.

Що робили вчені?

Науковці припустили, що зменшити хижацькі інстинкти домашніх улюбленців можна змінами в їхній дієті та активності. Протягом 12 тижнів вони стежили за 219 домогосподарствами в Англії, у яких загалом проживало 355 котів. 30 з цих тварин видали дзвіночки на шию, покликані сповіщати диких тварин про наближення кота, ще 33 котам наділи яскраві строкаті нашийники приблизно з тою ж метою, 41 тварина отримала годівницю-головоломку для відволікання уваги, 40 інших посадили на м'ясну дієту, а з 38 котами стали щоденно гратися по 5-10 хвилин на день. Вусаті улюбленці з контрольної групи не змінювали свого звичайного життя.

Методи, якими намагалися стримати інстинкт полювання котів. Martina Cecchetti et al. / Current Biology, 2021

Методи, якими намагалися стримати інстинкт полювання котів. Martina Cecchetti et al. / Current Biology, 2021

Про всіх піддослідних тварин їхні хазяїни повідомили, що вони регулярно полюють надворі та приносять додому вбитих тварин. Протягом тримісячного дослідження власників просили повідомляти про зміну кількості впольованої здобичі їхніми котами.

Як змінилося полювання котів?

Нашийники виявилися не дуже ефективними. Коти зі строкатим варіантом, щоправда, стали приносити на 42 відсотки менше птахів, однак відсоток впольованих ссавців не змінився. Як не дивно, коти з годівницею-головоломкою почали ще більше полювати, ніж раніше — вони приносили на 33 відсотки більше здобичі. Натомість годування котів кормом із високим вмістом м'яса скоротило на 36 відсотків кількість принесених тварин, а щоденна гра хазяїнів із ними — на 25 відсотків.

Автори наукової статті припускають, що коти можуть полювати через нестачу в їхньому раціоні м'ясного білка — дуже часто в кормах його замінюють на рослинний соєвий або злаковий. Тож м'ясна дієта може забезпечити надходження необхідних тваринам поживних речовин. Водночас дослідження враховувало лише кількість здобичі, яку коти приносили додому, а це не зажди дорівнює кількості взагалі вбитих ними тваринам. Тож утримання від випускання котів на вулиці все ж кращий вибір для збереження біорізноманіття.