Меми допомогли старшокласникам вивчити біологію

Меми для пояснення складних тем, таких як поділ клітин і генетика, допомогли учням з непрофільних класів вивчити біологію. Ті, кого навчали з використанням мемів, краще засвоїли матеріал і відповідали на тестах, краще ставилися до предмета в цілому та високо оцінювали свою здатність розбиратися у біологічних темах. Тож використання мемів і посилань на популярні книги чи фільми може бути додатковим інструментом для полегшення навчання, особливо коли потрібно пояснити складні поняття. Дослідження опублікували в журналі The Asian Journal of Biology Education.

Приклад мему, який використовували для пояснення мітозу — процесу поділу усіх не статевих клітин. Carlos & Delocado. / The Asian Journal of Biology Education, 2024

Приклад мему, який використовували для пояснення мітозу — процесу поділу усіх не статевих клітин. Carlos & Delocado. / The Asian Journal of Biology Education, 2024

Як вчителі використовували меми?

Дослідники провели дослідження серед понад 240 11-класників у Філіппінах, які були не з природничого чи технічного класу, але біологія була в них обов’язковим предметом. Усіх з них навчав один вчитель, але для половини учнів він застосовував меми для візуалізації та спрощення складних понять у біології. Як виявилося, завдяки такому підходу оцінки учнів значно підвищилися: у групі, де застосовували меми для навчання, середній бал за тест склав 21,46 бала з 30, тоді як у контрольній — 17,74 бала.

Інші приклади мемів, які використовували для пояснення поділу (мейозу та мітозу), понять РНК, ДНК і реплікації, а також — гетерозигот. Carlos & Delocado. / The Asian Journal of Biology Education, 2024

Інші приклади мемів, які використовували для пояснення поділу (мейозу та мітозу), понять РНК, ДНК і реплікації, а також — гетерозигот. Carlos & Delocado. / The Asian Journal of Biology Education, 2024

Учні, яких навчали за допомогою мемів, краще оцінили своє розуміння біологічних методів, здатність узагальнювати й аналізувати дані та використання біологічних навичок, ніж учні в контрольній групі. Такі результати вказують на те, що використання мемів може знизити тривожність учнів щодо непрофільних для них предметів і заохотити вивчати складні поняття, які часто можуть відштовхувати від вивчення біології.

  • Підхід з гумором може допомогти не лише вивчити складний предмет, але й знайти спільну мову з дітьми. Як виявилося, використання гумору у вихованні дітей допомагає вибудувати з ними міцніші стосунки.
  • Спробувати вгадати, які з кумедних новин науки є справжніми, а які — вигаданими, ви можете у нашому тесті «Вірю / Не вірю».