Мавпячу віспу вперше зареєстрували у домашнього собаки

Французькі науковці описали перший відомий випадок, коли домашній собака захворів на віспу мавп. Вчені зазначають, що найбільш вірогідною є версія зараження тварини від людини. Утім, поки що невідомо, чи є сам собака заразним для людей. Про випадок написали у журналі The Lancet.

Brian Taylor / Unsplash

Brian Taylor / Unsplash

Мавпяча віспа, незвичайний спалах якої зараз вирує поза африканськими країнами, зачіпає не лише людей. Хоча відомо, що інфекція уражає тварин, від яких може передаватися людині, зараз вчені Університету Сорбонна вперше зареєстрували випадок мавпячої віспи у домашнього собаки. Причому, найімовірніше, він заразився від людини.

У статті вчені описують двох чоловіків, що є сексуальними партнерами (а майже всі випадки теперішнього спалаху віспи мавп стосуються чоловіків, які мають секс з іншими чоловіками), які звернулися по медичну допомогу через ураження шкіри, зокрема висип. Лабораторний аналіз показав, що вони інфіковані вірусом віспи мавп. Між тим, через 12 днів після появи у них симптомів пошкодження шкіри з'явилися й у їхнього чотирирічного собаки. Подальший аналіз показав, що тварина також інфікована вірусом мавпячої віспи, причому вірус майже ідентичний тому, що має один із його власників. Беручи до уваги ще й те, що собака близько контактує з чоловіками, бо спить із ними в ліжку, і не мав контактів з іншими тваринами чи людьми з часу виявлення у їхньому домі хвороби, дослідники роблять висновок, що він заразився від власників. Наразі невідомо, чи може собака передати вірус назад людині. Але вчені міркують про доцільність ізоляції домашніх улюбленців від людей, які хворіють на віспу мавп, до одужання.

Раніше ми описували дослідження, яке з'ясовувало походження збудника теперішнього спалаху. Воно свідчить, що предок цього вірусу спричинив спалах віспи мавп у Нігерії у 2018-2019 роках.