Любов до України відгукнулася у соцмережах краще за ненависть до росії, показало нещодавнє дослідження публікацій у Facebook і Х (Twitter). Після російського вторгнення в Україну у 2022 році, українці почали активніше поширювати пости в обох соцмережах на підтримку України та її захисників, аніж ті, що висловлювали ворожість до росіян. Що цікаво, до повномасштабного вторгнення якраз пости з ненавистю до росії отримували більше уваги користувачів соцмереж. Таке дослідження опублікували в журналі Nature Communications.
Наскільки сильно збільшилися охоплення постів на підтримку України?
Американські й українські науковці аналізували 1,6 мільйона публікацій на сторінках українських медіа та 149 тисяч твітів звичайних українців. Усі вони мали проукраїнський зміст, але дослідники хотіли знати, що саме викликає підвищений інтерес до публікацій: солідарність всередині групи, тобто серед українців, чи ворожість до зовнішньої групи, тобто росіян.
Як виявилося, за сім місяців до повномасштабного вторгнення згадки про росію були пов’язаними з підвищенням взаємодії користувачів з публікаціями. Але вже після вторгнення і в наступні пів року цей зв’язок ослаб, а на перший план вийшли пости, які фокусувалися на солідарності серед українців. Охоплення постів, що прославляли Україну та її захисників, зросли на 68 та 92 відсотки у Х і Facebook відповідно, а пости, спрямовані проти росії, отримали лише на один відсоток більше поширень та вподобань.
Такі результати показують, що під час збройних конфліктів люди частіше взаємодіють із публікаціями, які сприяють єдності, ніж із тими, що сіють ворожнечу. Результати дослідження відрізняються від результатів проведеного раніше у США, де довели, що негативні емоції та ворожість до опонентів у соцмережах викликають більший відгук від авдиторії.
- Раніше науковці з Массачусетського технологічного інституту довели, що близько половини фейків у соцмережах люди поширюють не навмисно, а через неуважність до деталей.
- А про те, чому люди вірять у фейки та як цьому зарадити, розповідаємо у нашому матеріалі «Теорія брехні. Чому ми віримо фейкам та що нам із цим робити?».