Косатка наодинці вполювала білу акулу. Таке побачили вперше

Косатка біля берегів Південної Африки самостійно вполювала білу акулу, причому менш ніж за дві хвилини, що вдалося зареєструвати на відео. Окрім того, що це дуже швидке полювання, це перша документована атака на великого хижака єдиної косатки, а не їх групи. Про спостереження пише The Guardian. Вчені описали випадок у Journal of Marine Science.

Відео з полюванням косатки Старборда на білу акулу. Guardian News / Youtube

Яким було полювання косатки?

Сцену полювання застали науковці Університету Родса з колегами, коли відпливли на кораблі шукати косаток (Orcinus orca) Старборда та Порта, яких незадовго до того бачили у водах біля Моссел-Бей. Слідуючи за парою, вчені побачили сліди акулячої печінки та пірнаючих у воду морських чайок, що вказувало на нещодавнє вбивство акули. Приблизно за годину науковці стали свідками наступного вбивства.

Спочатку вчені побачили, як до поверхні води підпливла молода біла акула (Carcharodon carcharias). Невдовзі за нею з'явився і Старборд. Він вхопився пащею за лівий грудний плавець акули та кілька разів штовхнув її, перш ніж випотрошив рибу. За кілька хвилин Старборда побачили вже з кривавим шматком печінки у роті, яку косатки полюбляють за поживність. Свідками події стали також дослідники та туристи на іншому судні, що пірнали до акул у клітці.

Науковці припускають, що косатці вдалося самостійно вполювати акулу, оскільки риба була відносно невеликою — усього 2,5 метра, тоді як дорослі особини можуть перевищувати й 6 метрів. Імовірно, з більшою здобиччю косатки можуть впоратися лише групами. Але спостереження того, що навіть одна косатка здатна вбити акул, змушує науковці задуматися про ще більший тиск південноафриканських косаток на місцевих акул та екосистему, ніж дотепер відомо.

• Раніше Старборда вже знімали на відео під час полювання на білих акул біля Південної Африки. Однак тоді він був у складі групи з чотирма іншими косатками.