Коротке тренування з гантелями щодня виявилося дієвішим за тривале раз на тиждень

Японські та американські науковці з'ясували, що короткі щоденні тренування на розгинання рук у ліктьовому суглобі із високою інтенсивністю, наприклад, використовуючи максимальну можливу вагу гантель, краще збільшує м'язову силу, ніж тривалі вправи, але раз на тиждень. Про це повідомляється в статті журналу Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports.

Anastase Maragos / Unsplash

Anastase Maragos / Unsplash

Про користь занять фізичними вправами відомо не одне тисячоліття, але науковці продовжують досліджувати тему. Одним із питань, що не мають однозначної відповіді, залишається кількість фізичної активності, яка дозволить досягнути оптимальних результатів. Наприклад, як часто треба тренуватися, щоб збільшити м'язову силу. Дослідження вчених з Університету здоров'я й добробуту в Ніїгата, Університету Кюсю та Університету Едіт Ковен свідчить, що щодня, але достатньо кілька повторень.

Натхненні результатами своїх колег, вчені хотіли перевірити, чи можливо збільшити м'язову силу згиначів ліктя, тренуючи їх лише протягом кількох секунд на день. Загалом 49 студентів взяли участь у дослідженні. Їм слід було виконувати на спеціальному апараті шість повторень вправи на згинання або розгинання рук у ліктьовому суглобі на максимальній інтенсивності один раз на день п'ять днів на тиждень (усього дослідження тривало чотири тижні й охоплювало 20 коротких тренувань). Іншим учасникам слід було виконувати усі 30 скорочень за один день на тиждень. В обох групах після чотиритижневого періоду відмітили помітне збільшення м'язів на 8-10 відсотків. Утім, м'язова сила виявилася найбільшою у тих учасників, які виконували короткі вправи протягом п'яти днів на тиждень. Причому ефект був найпомітнішим (збільшення сили приблизно на 13,5 відсотка) серед учасників, які робили вправи на ексцентричне скорочення, при якому м'яз подовжується (наприклад, воно спостерігається з біцепсом при опусканні гантелі у вправі на згинання рук).