Китай відправив першу пілотовану місію на свою нову космічну станцію

Китай успішно здійснив запуск космічного корабля «Шеньчжоу-12» з трьома членами екіпажа на борту. Вони проведуть три місяці у модулі «Тяньхе» китайської космічної станції, що знаходиться на висоті 380 кілометрів над Землею. Це перший здійснений країною пілотований політ за останні п’ять років та сьомий взагалі, повідомляє NASASpaceFlight.

GETTY IMAGES

Як пройшов запуск?

Запуск відбувся у четвер 17 червня, о 9:22 за Пекіном (за київським часом о 4:22) за допомогою ракети-носія Long March 2F. Вона базується на попередній моделі Long March 2E, що використовувалася для запуску геостаціонарних супутників. Ракета має два ступені та чотири прискорювачі, що працюють на рідкому паливі, яке є дуже токсичним. У майбутньому Китай планує уникнути його використання. Запуск відбувався у безлюдному регіоні — на космодромі Цзюцюань у пустелі Гобі.

Хто члени екіпажа?

До екіпажу входять троє астронавтів: Ні Хайшенг (Nie Haisheng), Лю Бомінг (Liu Boming) і Тан Хонгбо (Tang Hongbo). Для командувача місії Ні Хайшенга цей політ став третім, а після перебування на станції кількість днів, що він провів у космосі, складатиме 114, що стане рекордом для Китаю. Ні Хайшенг, якому 56, також є найстарішим китайським астронавтом у космосі. Статус двох інших членів екіпажа заявлений як «оператори». Лю Бомінг летить вдруге, у 2008 році він став учасником першого для Китаю виходу у відкритий космос. Для Тан Хонгбо цей політ став першим. Усі троє служать у військово-повітряних силах КНР.

NASASpaceFlight

Що відомо про китайську космічну станцію?

У квітні Китай запустив на низьку навколоземну орбіту модуль «Тяньхе», який став основою космічної станції. Наприкінці травня із ним зістикувався безпілотний вантажний корабель «Тяньчжоу-2», який доставив на станцію ресурси для екіпажу. Планується, що астронавти проведуть тут близько трьох місяців, здійснять два виходи у відкритий космос та повернуться назад у вересні. Після Китай продовжить безпілотні та пілотовані місії на станцію, і зокрема запустить два наукових модулі для неї. Користуватися станцією будуть також і екіпажі інших країн, Росія та Європейське космічне агентство оголосили про наміри на співпрацю.

Художнє зображення двох модулей, пристикованих до «Тяньхе». Mack Crawford / NASASpaceFlight