Китай відправить місію за зразками з квазісупутника Землі

Китайське національне космічне управління (CNSA) затвердило план місії «Тяньвень-2» з дослідження астероїдів. Апарат відправиться до навколоземного астероїда Камо'оалева, який є тимчасовим супутником Землі, а також комети Головного поясу 311P/PANSTARRS. Запуск «Тяньвень-2» заплановано на 2025 рік. Про це повідомляє агентство Сіньхуа.

Ілюстрація апарата «Тяньвень-2». Tao Zhang et al. / Nature, 2021

Ілюстрація апарата «Тяньвень-2». Tao Zhang et al. / Nature, 2021

Куди планується місія?

«Тяньвень-2» — друга місія у масштабній програмі Китаю «Тяньвень» або «Питання до неба», що має зайнятися вивченням астероїдів. Її розробкою CNSA займається з 2018 року, але зараз агентство офіційно затвердило план місії.

Першою ціллю «Тяньвень-2» стане квазісупутник Землі — 2016 HO3 або Камо'оалева. Це астероїд діаметром приблизно від 41 до 100 метрів, який раз на рік обертається навколо Землі, ніколи не відхиляючись далі, ніж приблизно сто відстаней між Землею та Місяцем. «Тяньвень-2» здійснить на нього посадку, збере зразки реголіту, а потім відправить на Землю капсулу з ними. Після цього апарат відправиться у Головний пояс астероїдів до комети 311P/PANSTARRS діаметром 320-585 метрів. Політ займе 7 років, а на дослідження тіла CNSA відвела «Тяньвень-2» рік. Запуск апарата заплановано на 2025 рік.

Перша місія, «Тяньвень-1», відправила до Марса ровер «Чжужун» та орбітальний апарат.

Доставка з космосу