Інженери створили ковдру для електромобілів. Вона врятує їхні батареї від спеки

Інженери показали терморегулючу ковдру, яка продовжить термін служби літій-іонним акумулятором електромобілів, захищаючи авто і від перенагрівання, і від переохолодження. Ковдра здатна охолодити машину на вісім градусів Цельсія влітку та підтримувати взимку температуру всередині на 6,8 градуса Цельсію вищу, ніж навколо. Про розробку розповідає New Scientist.

Вкрита ковдрою машина. Huaxu Qiao / New Scientist

Вкрита ковдрою машина. Huaxu Qiao / New Scientist

Як ковдра охолоджує?

Літій-іонні батареї можуть безпечно працювати в діапазоні від -20 до +60 градусів Цельсія, однак для максимізації терміну служби рекомендують зберігати акумулятори в умовах від 15 до 35 градусів Цельсія. Аби було простіше підтримувати належну температуру для електромобілів, команда інженерів з Шанхайського університету транспорту спільно з колегами розробили терморегулюючу ковдру, яка здатна забезпечити і охолодження, і підігрів.

Зовнішній шар ковдри складається з діоксиду кремнію та нітриду бору, які ефективно відбивають сонячне світло, і тим самим не дають перегріватися. Тоді як з внутрішнього боку ковдра вкрита шаром алюмінієвої фольги, яка має високу відбивальну здатність в інфрачервоному діапазоні та запобігає втратам тепла. За словами розробників, такою ковдрою можна буде вкрити не лише авто, а і космічні апарати, адже вона вогнестійка, не піддається корозії та здатна витримувати екстремальні температурні умови.

Раніше ми розповідали про білу фарбу, яка здатна відбивати рекордну кількість світла, що дає можливість охолоджувати поверхні під нею — наприклад, будинки, дахи яких нею пофарбувати.