Гнучкий робот спинить внутрішню кровотечу та знищить ракові клітини теплом

Німецькі дослідники створили прототип гнучкого медичного робота, при побудові якого надихалися зовнішнім виглядом панголінів. Пристрій складається із м'якого магнітного матеріалу, покритого алюмінієвими пластинами, який може рухатися та нагріватися під дією зовнішнього джерела магнітного поля. Його планують використати для доставлення лікарських засобів до місця призначення, спинення внутрішньої кровотечі та прицільного знищення теплом ракових клітин, повідомляє New Scientist з посиланням на статтю в журналі Nature Communications.

Демонстрація роботи робота. New Scientist / Youtube

👋 Підпишіться на наш телеграм-канал!

Як працює робот?

Робот, створений науковцями Інституту інтелектуальних систем імені Макса Планка, поєднує у собі переваги м'яких та металевих пристроїв. Завдяки гнучкому магнітному матеріалу можна легко контролювати його форму та переміщення, зокрема у важкодоступних місцях організму, а покриття алюмінієвими пластинами, які нагадують луски панголінів, надає йому додаткову функцію генерації тепла. Впливаючи на робота, який має вигляд сантиметрової стрічки, сфокусованим магнітним полем, інженери можуть змусити його скручуватися й котитися, а також нагрівати його металеві пластини до більш ніж 70 градусів Цельсія.

Гнучкий магнітний робот та панголін, лусками якого надихалися інженери. Ren Hao Soon et al. / Nature Communications, 2023

Гнучкий магнітний робот та панголін, лусками якого надихалися інженери. Ren Hao Soon et al. / Nature Communications, 2023

Чим нагрівання вдосконалює робота?

Розробники вважають, що їхній винахід може згодитися в медицині одразу кількома способами. У випробуваннях на моделі людського шлунка з'ясувалося, що робот може успішно доставляти до конкретного місця органу лікарський засіб. Вони прикріпили до нього шматочок гуми, що імітувала капсулу ліків, за допомогою бджолиного воску, і той розчинився при нагріванні, відділяючи вантаж. Досліди зі шлунком свині вказали, що робот також має потенціал спиняти кровотечу. Вчені зімітували кровотечу на шлунку свині, у якому через невеликий розріз прокачували шприцом кров. Підвівши робота до ураження та змусивши його нагрітися, вдалося досягти згортання крові. Здатність нагріватися може допомогти й для прицільного знищення ракових пухлин в організмі, які чутливі до тепла.

Про роботів, які вже зараз використовуються у медицині, ми писали у матеріалі «Доктор Робот».

Фото в анонсі: Гнучкий робот у моделі людського шлунка. Ren Hao Soon et al. / Nature Communications, 2023