Галерея. Перша панорамна світлина марсохода «Персеверанс»

NASA продемонструвало перше панорамне фото з поверхні Марса, зроблене камерою ровера «Персеверанс». Композитне зображення кратера Єзеро, у якому висадився марсохід, складається зі 142 знімків. Їх створила подвійна камера Mastcam-Z, що дозволяє масштабувати фото, виділяючи найдрібніші деталі.

Що сталося?

Марсохід «Персеверанс» здійснив посадку 18 лютого, і вже на третій марсіанський день (сол) своєї роботи створив перше панорамне фото. Воно композитне, складається зі 142 знімків та зображує деталі кратера Єзеро, у якому наразі перебуває ровер. Щоб зробити їх, марсохід використав подвійну камеру Mastcam-Z. Вона встановлена на «голові» ровера, тобто у його верхній частині, та оснащена функцією масштабування. Це дозволяє Mastcam-Z обертатися, збільшувати і фокусувати зображення та робити відео високої якості, а також панорамні кольорові та тривимірні фото марсіанської поверхні. Камери можуть виявляти деталі марсіанських пейзажів поблизу марсохода розміром від 3 до 5 міліметрів, тоді як на відстані вони дозволяють роздивитися особливості місцевості завширшки у 2-3 метри. Таким чином, апарат буде створювати детальні огляди як далеких, так і близьких об’єктів.

Які функції буде виконувати марсохід?

Ключовою метою місії «Персеверанса» є астробіологія. Зокрема, він шукатиме ознаки давнього життя мікроорганізмів на Марсі. Камери марсохода допоможуть вченим дізнатися більше про геологічну історію та атмосферні умови у кратері Єзеро, в якому колись було озеро і дельта ріки. Крім того, Mastcam-Z дозволить визначати породи та осад, варті детального дослідження за допомогою інших приладів марсохода. Також «Персеверанс» тестуватиме можливості для вивчення Червоної планети людьми і збиратиме зразки марсіанського реголіту. Подальші місії NASA у співпраці з Європейським космічним агентством мають відправити на Марс апарати, що заберуть ці зразки та доставлять на Землю для глибокого аналізу.