«Габбл» створив зображення туманності Намисто. Фото

«Габбл» створив зображення туманності PN G054.203.4, або туманності Намисто, розташованої на відстані 15 тисяч світлових років від Землі. Це не перше фото структури, зроблене телескопом, але нові технології обробки зображень тепер дозволяють роздивитися її з більшою детальністю.

ESA, Hubble, NASA, K. Noll / NASA

Що відомо про цю туманність?

Планетарна туманність Намисто знаходиться на відстані 15 тисяч світлових років у сузір’ї Стріли. У її центрі дві сонцеподібні зірки обертаються навколо спільного центру мас так близько, що здійснюють один оберт лише за 1,16 днів. Внаслідок еволюції світил одна з них розширилася та поглинула компаньйона, створивши спільну оболонку для двох зірок. Зірки продовжують обертатися всередині цієї оболонки, у результаті її частини викидаються у середовище. Цей матеріал утворює екваторіальне кільце — характерну структуру для планетарних туманностей, всередині яких існують тісні подвійні зоряні системи. Кільце розширюється зі швидкістю 28 кілометрів на секунду. Розмір структури становить 2,7 парсек, або 8,8 світлових років.

Що видно на світлині?

На зображенні можна побачити центральні зірки туманності, а також екваторіальне кільце навколо них. У кільці виділяються «вузли» (скупчення низькоіонізованого газу з високою густиною) та газові хвости, що виходять назовні структури. Червоний колір відповідає випромінюванню азоту, зелений — кисню, а блакитний — водню.

Раніше за допомогою своєї «Ширококутної камери 3» телекоп вже фіксував цю структуру, але нове зображення використовує нові технології обробки, що дозволяє краще виявити деталі об’єкта.

Попереднє зображення туманності Намисто, створене «Габблом» у 2011 році. NASA, ESA, Hubble Heritage Team (STScI/AURA) / NASA