Автоконцерн Stellantis протестував в Італії технологію живлення електротранспорту під час руху від дорожнього покриття. Вбудовані у нього індуктивні котушки подають живлення одразу на електромотор, а тому електромобілю з автобусом вдалося проїхатися зі швидкістю до 70 кілометрів на годину, не розряджаючи акумулятор. Про перше випробування такої дороги довжиною більше тисячі кілометрів компанія розповіла у пресрелізі на своєму сайті.
Stellantis / YouTube
Ідея створити дорожні покриття, які б живили електромобілі одразу на ходу не нова: достатньо знайти спосіб передавання енергії з покриття автомобілю. Це може бути контактний спосіб, наприклад, через контактні рейки. Або система з лінями електропередач, як у тролейбусів. Компанія Stellantis спільно з низкою інших компаній та університетів запропонувала більш «прихований» підхід та у своєму проєкті Arena Del Futuro в Італії встановила у дорожньому покритті ряд індуктивних котушок, які приховані під асфальтом.
Під цим асфальтовим покриттям знаходяться котушки індуктивності, які і підзаряджають авто. Stellantis / YouTube
Вони під'єднані до генератора потужністю в один мегават і мають передавати струм одразу в електромотор транспортних засобів, не залучаючи при цьому акумулятори. Щоб реалізувати це, у рамках проєкту автори використали вже готову дорогу, у якій вирізали порожнини для котушок. Тобто таку систему можна пристосувати і до інших автомагістралей. Випробування проходили на ділянці довжиною 1050 метрів біля Мілану.
Щоб транспорт міг підзаряджатися на ходу, потрібно модифікувати його приймальним контуром. Так, згідно з повідомленням компанії, електромобіль і Fiat 500 і електроавтобус IVECO E-WAY проїхалися на швидкості у 70 кілометрів на годину, не потребуючи підзаряджання.
Як ще можна подорожувати у майбутньому?
🛸 На літаючій тарілці. Це аеротаксі від американського стартапу, що розганяється до 257 кілометрів на годину
🛩️ Або на аеротаксі у формі біплана, куди на відміну від тарілки, поміститься чотири пасажири для подорожі