Домашні коти віддали перевагу не працювати заради їжі

Коти віддають перевагу доступнішій їжі, а не тій, заради якої потрібно докласти зусиль, показує дослідження американських вчених у журналі Animal Cognition. Такий висновок зробили автори із дослідів, у яких тварини охочіше їли корм зі звичайної миски, а не із котячої іграшки, з якої їжу потрібно добувати.

Jacalyn Beales / Unsplash

Звідки ідея вивчати так котів?

У дикій природі майже кожна тварина повинна собі добувати їжу якимось чином, щоб вижити, наприклад, розшукувати її або ж вполювати, кожного разу діючи трохи інакше у мінливому середовищі. Цього не можна сказати про домашніх тварин, яких їжа завжди чекає в однаковому місці та не вимагає докладання жодних зусиль. Щоб краще забезпечувати природні потреби домашніх улюбленців, експерти іноді радять збагачувати середовище їх утримання, щоб воно більше нагадувало природне. Наприклад, ховати їжу в різних місцях будинку або використовувати іграшки-головоломки з відсіком для корму, звідки тварина добуватиме собі його. І досліди вказують, що багато тварин справді не проти трохи попрацювати заради їжі. До таких належать примати, вовки та собаки, гризуни та навіть деякі птахи. Натомість коти (Felis catus) в попередніх дослідах не проявили такої тенденції, тож науковці Ветеринарної школи Каліфорнійського університету в Дейвісі провели додаткове тестування.

Як перевіряли котячі вподобання в сервіруванні?

Дослідження провели за участі сімнадцяти домашніх котів різної статі у віці від одного до десяти років. Усі вони були здорові, стерилізовані, жили тільки в будинку та харчувалися лише комерційним сухим кормом.

Під час дослідів, які були проведені господарями вдома, тваринам пропонували два варіанти харчування. Перший полягав у поїданні корму зі звичайної пластикової тарілки. А в другому випадку їжу поміщали у котячу іграшку, з якої тварина повинна добувати їжу, лапкою дістаючи її з тунелів. Кожне харчування протягом кількох днів власники котів записували на надану вченими відеокамеру, а крім цього зважували їжу до та після дослідів, щоб вирахувати кількість з'їденого. Водночас на шию самих котів одягнули трекери активності, щоб визначати, скільки енергії вони витрачають.

Учасник дослідження, якому представили на вибір поїсти зі звичайної тарілки або котячої іграшки. Mikel M. Delgado et al. / Animal Cognition, 2021

Учасник дослідження, якому представили на вибір поїсти зі звичайної тарілки або котячої іграшки. Mikel M. Delgado et al. / Animal Cognition, 2021

Як оцінили коти іграшку?

Піддослідні коти явно продемонстрували, що їм більше подобається їсти зі звичайної тарілки. Кожен із них, незалежно від статі, віку чи інших ознак, з'їдав більше корму саме з неї, а не з іграшки. Це стосувалося і тих кількох котів, що вже були знайомі з подібною іграшкою. Лише четверо котів активно добували з неї корм, але вони й загалом мали найбільший апетит, а восьмеро тварин взагалі не намагалися робити цього протягом тридцятихвилинних дослідів.

Однак це не є ознакою ліні тварин. Навіть ті, що за даними трекерів виявилися найактивнішими, віддавали перевагу більш доступному корму в мисці. Так само це не свідчить, що подібні іграшки котам не подобаються та не мають сенсу. Попереднє дослідження авторів показало, що такі вироби можуть врізноманітнити активність тварин та позитивно вплинути на їхнє фізичне та психічне здоров'я. Просто вони їх не приваблюють як основне джерело їжі. Вчені припускають, що іграшки можуть недостатньо стимулювати природну поведінку полювання, яка зазвичай передбачає влаштовування засідок на здобич. Однак необхідно провести додаткові дослідження, які сприятимуть розробленню рекомендацій для покращення умов утримання домашніх улюбленційв

Раніше ми писали про канадських розробників, які також хвилюються добробутом котів. Вони розробили додаток для смартфону, який за допомогою камери допоможе визначити самопочуття домашнього кота.