Депресію у жінок пов'язали з розщепленням естрогену кишковими бактеріями

Китайські науковці виявили кишкові бактерії, яких підозрюють у спричиненні депресивних розладів у жінок. Досліди у пробірках і на тваринах свідчать, що Klebsiella aerogenes розщеплює важливий жіночий гормон естрадіол, наслідком чого стають порушення настрою. Дослідження опублікували у журналі Cell Metabolism.

Getty

До чого тут бактерії і естроген?

Жінки страждають на депресивні розлади приблизно вдвічі частіше за чоловіків. Припускають, що річ у зниженні концентрації жіночого гормону естрадіолу з групи естрогенів, який відіграє важливу роль у регуляції настрою. Утім, незрозуміло, що призводить до зменшення кількості гормону в жіночому організмі. Дослідження науковців Уханьського університету свідчить, що річ може бути у бактеріях, які розщеплюють естрадіол, коли він в процесі метаболізму потрапляє до кишківника.

Що вказує на вину бактерій?

Спочатку вчені підтвердили за аналізом крові 91 учасниці, що у жінок репродуктивного віку з депресією справді менший рівень естрадіолу, ніж у жінок того ж віку без психічного розладу. Далі вони взяли зразки кишкової мікробіоти від цих жінок та додали до них розчин естрадіолу. За дві години у культурі мікробів від жінок з депресією кількість естрадіолу зменшилася на 77,8 відсотка, тоді як у культурі бактерій від здорових жінок лише на 19,3 відсотка.

Наступні досліди показали, що при трансплантації самкам мишей бактерій від жінок з депресією у тварин теж знижується концентрація естрадіолу у крові та з'являються прояви депресії у поведінці. Найбільший вплив виявився у бактерій Klebsiella aerogenes, яких самих достатньо для зменшення рівня естрадіолу й появи депресивного розладу. Однак вченим вдалося частково усунути ці зміни лікуванням мишей антибіотиком, до якого чутливі K. aerogenes. Можливо, націлення на ці бактерії або на фермент, який вони використовують для розщеплення естрогену, у майбутньому допоможе при лікуванні депресії у жінок.

А як зараз діагностують і лікують депресію, читайте у нашому матеріалі «Більше ніж просто сум».