Біомаркер в крові вказав на депресію та біполярний розлад

Вчені з Австралії та Китаю розробили перший потенційний аналіз крові, що дає змогу виявити депресію та біполярний розлад із точністю до 83 відсотків. Метод тестування ґрунтується на вимірюванні рівня біомаркера BDNF в крові пацієнтів. Дослідження опубліковане у журналі Journal of Psychiatric Research.

Що це за біомаркер?

Білок BDNF (англ. Brain derived neurotrophic factor) належить до факторів росту. Він відіграє важливу роль у поповненні головного мозку новини нервовими клітинами та забезпечує правильну його функцію. Водночас занизькі рівні цього білка пов’язують із хворобою Альцгеймера, шизофренією, розладами настрою, депресією та іншими патологічними станами. Хоча зазвичай мова йде про зрілий BDNF, він може існувати й у двох інших формах — попередника BDNF та продомена BDNF. Ці дві варіації білка, навпаки, пов’язують із нервовою дегенерацією та запаленням. Наявні методи не дають змогу якісно відрізнити різні типи BDNF, тож науковці з Університету Південної Австралії Медичного університету Кунміна вирішили це змінити.

Що вони зробили?

Науковці залучили до дослідження 215 учасників, з яких 90 мали діагностовану депресію, 15 страждали від біполярного розладу, а ще 14 піддослідних мали історію зі спробами вчинення самогубства.

Вчені з’ясували, що дійсно, у пацієнтів із психічними розладами спостерігається зниження рівня зрілого білка BDNF. При цьому приймання антидепресантів пов’язане з дещо вищими його рівнями. Але цікаво, що в групі людей, які вчиняли спробу суїциду, кількість BDNF була приблизно такою ж, як і в здорових людей контрольної групи. Дослідники припускають, що за схильністю до самогубства можуть стояти інші причини, ніж зараз вважається.

Що дає це дослідження?

Автори припускають, що їхні результати можуть сприяти розробленню об’єктивних методів діагностики депресії та біполярного розладу. Їхня технологія дає змогу діагностувати ці захворювання з точністю 80-83 відсотки.

Вчені кажуть, що зниження рівня зрілого BDNF нижче 12,4 нанограма на мілілітр можна вважати за діагностичний показник великого депресивного розладу та біполярного розладу. Надалі науковці прагнуть дослідити механізми виникнення дисбалансу досліджуваних білків та їхній вплив на розвиток психічних розладів.