Балійські крабоїдні макаки пристосувалися мастурбувати камінням

Біологи виявили у балійської популяції крабоїдних макак мастурбацію за допомогою інструментів. Як самців, так і самок, неодноразово заставали за потиранням та постукуванням геніталій каменями, що відбувалося в сексуальному контексті, відмічають вчені у журналі Ethology.

Молода особина крабоїдного макаки. Rushen / Wikimedia Commons

Молода особина крабоїдного макаки. Rushen / Wikimedia Commons

Що дивного у мастурбації макак?

Окрім людини, чимало інших видів тварин практикують мастурбацію, хоч вона й рідко призводить у них до оргазму. Утім, серед них рідкість використання для цих цілей інструментів, свого роду секс-іграшок. Тому крабоїдні макаки (Macaca fascicularis), що живуть у балійському святилищі та заповіднику Ліс мавп в Убуді, виділяються серед інших. У новому дослідженні вчених Летбриджського університету та їхніх колег описується, як ці примати пристосували каміння, щоб отримувати сексуальне задоволення у свій вільний час.

Як визначали мотиви макак?

Те, що макаки використовують каміння як секс-іграшки, підозрювали вже й раніше. Їх не раз помічали за потиранням або постукуванням геніталій одним чи кількома каменями. Але щоб перевірити припущення, вчені спостерігали за 173 тваринами між 2016 та 2019 роками. Випадки використання макаками каміння реєстрували за допомогою відеокамер.

Що підгледіли науковці?

Аналіз записів свідчить, що вищезгадана взаємодія з камінням таки пов'язана з отриманням сексуального задоволення. Постукування й потирання каменями геніталій часто призводило до ерекції у самців, і в такому разі тривало довше, ніж за відсутності ознаки збудження. Молоді самці також витрачали на цю поведінку більше часу, ніж старші, і частіше до неї вдавалися, що може бути пов'язано з неможливістю спаровуватися із самками. Що стосується самок, то вони теж піддавали геніталії впливу каменів, але важче визначити, чи робили це заради задоволення. Проте науковці відмічають, що самки віддавали перевагу каменям із гострішими кутами й шорсткішою текстурою, можливо, для більшої стимуляції статевих органів.

Автори припускають, що до інновативності в сексуальному житті макак призвела людська діяльність. Оскільки в Лісі мавп люди регулярно забезпечують тварин їжею, вони рідше шукають собі поживу й мають більше вільного часу, який можуть присвятити менш важливим речам, як-от іграм, зокрема з камінням, і мастурбації.