Астрономи відшукали 34 подвійні системи з ультрахолодними карликами

У пошуках коричневих карликів — проміжних між зірками та планетами об'єктів — учасники проєкту громадянської науки Backyard Worlds представили 34 нові подвійні системи, одним з компонентів яких виступають ультрахолодні карлики. Це системи з зірками з дуже низькою масою, або із білими карликами, для яких досі було невідомо про наявність зоряних супутників. Детальніше про знайдені пари доступно у статті, опублікованій у журналі The Astronomical Journal.

Frank Kiwy at al. / The Astronomical Journal, 2022

Американські вчені спільно з добровольцями з проєкту громадянської науки Backyard Worlds: Planet 9 дослідили каталог астроданих NOIRLab DR2 та знайшли дві з половиною тисячі кандидатів в ультрахолодні карлики. Це зірки, які знаходяться на межі мас між зірками та коричневими карликами та за ефективною температурою не перевищують 2 300 кельвінів. За їхнім власним рухом та побудованою діаграмою колір‑зоряна величина вдалося з'ясувати, що 31 з них супроводжують маломасивні зорі головної послідовності, а 3 — білі карлики, тобто зорі на останньому етапі своєї еволюції.

Frank Kiwy at al. / The Astronomical Journal, 2022

Поєднані у пари зорі віднесли до спектральних класів К, М, L і Т, наприклад, червоний карлик М-типу і ультрахолодний карлик спектрального класу М11 або ультрахолодна зоря класу L та білий карлик. найближча один до одного пара була на відстані близько 169 астрономічних одиниць, а найвіддаленіша — 8487 астрономічних одиниць. Крім того, вдалося навіть знайти потрійну систему із двох червоних карликів М-типу і ультрахолодного карлика спектрального класу L.

Попри те, що ультрахолодні зорі вважаються неактивними через низькі маси і температури, ми розповідали, як астрономам вдалося застати ультрахолодного карлика за надспалахом. Причому, імовірно, найпотужнішим для ультрахолодних зірок.