Алое використали для запасання електричних зарядів

Рослина алое виявилася підхожим матеріалом для створення конденсаторів, що швидко накопичують і вивільняють електричні заряди. Щоб створити рослинний конденсатор з алое, китайські вчені використали лише шкірку та сік з листя. Готовий пристрій навіть вдалося помістити всередину живих рослин, розповіло видання New Scientist, а стаття науковців опублікована у журналі Small.

Зображення складників конденсатора і готовий пристрій з алое (b-d), а також приклад заживлених електродів за допомогою конденсатора з алое, вживленого у рослини. Chang Gao et al. / Small, 2023

Зображення складників конденсатора і готовий пристрій з алое (b-d), а також приклад заживлених електродів за допомогою конденсатора з алое, вживленого у рослини. Chang Gao et al. / Small, 2023

Що зробили з алое?

Вчені Пекінського технологічного інституту створили зі шкірки алое (Aloe vera) електроди, а з соку — електроліт, яким рухатимуться заряди до електродів. Для створення електродів шкірку нагріли та перетворили на вугілля, а електроліт отримали осушуванням гелеподібного соку до стану аерогелю. Відтак зібрали конструкцію із трьох шарів аерогелю, двох золотих дротів та двох електродів із вугілля. Вона і стала крихітним — діаметром у чотири міліметри — конденсатором. Пристрій можна було зробити й більшим, відзначили вчені, але вони хотіли розмістити конденсатор всередині самих рослин, тому обрали безпечний для них розмір. Конденсатор з алое помістився під шкірку алое, кактуса та інших сукулентів, де накопичив енергію від сонячних панелей поруч, зажививши крихітні діоди. І хоч поки для повноцінних ліхтарів цього замало, у майбутньому більша кількість таких рослин з конденсаторами всередині могла б забезпечувати освітлення вулиць чи садів. А оскільки конденсатор з алое повністю розкладається у природі, він буде безпечнішим для довкілля за сучасні пристрої з використанням небіорозкладних компонентів.

  • Раніше на суперконденсатор вдалося перетворити суміш з цементу й сажі. Такі пристрої можна було б вбудувати у покриття доріг, щоб вони могли живити електромобілі.