Інженери Disney Research оживили сніговика Олафа із «Крижаного серця», створивши робота, який рухається точнісінько як персонаж мультфільму, попри його «неможливу» для фізики анатомію. Величезна голова на тоненькій шиї створювала ризик перегріву моторів, тому штучний інтелект навчив сніговика самостійно приймати розслаблені пози, коли температура механізмів стає критичною. Крім того, алгоритм змусив робота ступати м'яко, щоб механічний грюкіт кроків не руйнував ілюзію живого персонажа. Стаття про розробку доступна на сервері препринтів arXiv, а відео з його ходою опублікували на YouTube-сторінці DisneyResearchHub.

Ніс-морквинка кріпиться до тіла робота на магнітах і комічно відлітає при падінні, щоб не зламатися та розважити глядачів. DisneyResearchHub / YouTube

Що ховається за сніговими кулями робота?

Раніше створити робота Олафа в реальному світі заважала саме зовнішність: у тоненькі ніжки та руки-гілочки неможливо було вмістити мотори для його руху. Тому інженери використали асиметричний механізм для переставляння ніг і сховали його під м'якою нижньою сніговою кулею з пінополіуретану разом із комп’ютером для керування роботом.

Оскільки в тонкі кінцівки неможливо вмістити електроніку, інженери сховали всі мотори та комп'ютери в тулубі, а рухи передають через приховану систему важелів. DisneyResearchHub / YouTube

Команди від комп’ютера для руху очей та рота передаються дистанційно через систему важелів, а ніс та ґудзики тримаються на магнітах — якщо Олаф упаде, вони комічно відлетять, як у мультику, не ламаючись. Керування роботом гібридне: оператор задає загальний настрій чи напрямок, а нейромережа миттєво розраховує кожен рух, щоб сніговик не впав і виглядав переконливо.

Праворуч звичайний алгоритм тримає шию рівно, що швидко перегріває мотори (графік росте). Ліворуч штучний інтелект навчився «розслабляти» позу сніговика, щоб уникнути критичного нагрівання. DisneyResearchHub / YouTube

Що ще вигадали інженери Disney

👀 Раніше компанія вже показувала робота, який вміє підтримувати зоровий контакт, подібно до людини, і навіть «засуджувати» перехожих поглядом — поки вони не підійдуть ближче, щоб він їх впізнав.

🛼 Також інженери створили робота, схожого на кролицю Джуді Гопс із «Зоотрополіса», який самостійно катається на роликах, тримає рівновагу і робить сальто, а також вміє взаємодіяти з людьми навколо.

👣 А для мандрівок у віртуальній реальності винахідники Disney створили «нескінченну» підлогу, якою можна йти у будь-який бік, залишаючись на місці. Це дозволяє уникати зіткнень із предметами у звичайній реальності.