Приєднайтесь до 500+ прихильників науки!

Вивчення програмування змінило роботу відповідальних за логіку ділянок мозку

Відповідальні за логічне мислення ділянки мозку в людей, що навчилися програмувати, підлаштували свою роботу для розуміння коду. І навіть до проходження курсу програмування ці ж ділянки активувалися тоді, коли люди читали опис роботи комп’ютерних програм. На думку науковців, це свідчить про те, що мозок будь-якої людини здатний до вивчення програмування, оскільки має для цього відповідні ділянки. Дослідження опублікували в Journal of Neuroscience.

Активність у лобно-тім'яній нейрональній мережі мозку студентів була однаковою, коли вони читали опис комп'ютерних програм до курсу програмування та коли читали сам код після курсу програмування. Yun-Fei Liu / Johns Hopkins University

Активність у лобно-тім'яній нейрональній мережі мозку студентів була однаковою, коли вони читали опис комп'ютерних програм до курсу програмування та коли читали сам код після курсу програмування. Yun-Fei Liu / Johns Hopkins University

Які ділянки мозку виявилися відповідальними за програмування?

Оскільки програмування як рід занять виникло доволі нещодавно, мало відомо про те, якою є активність мозку під час цього заняття та навчання програмування. Тому науковці провели дослідження за участі 22 студентів і студенток, яким проводили функціональну магнітно-резонансну томографію для виявлення активності різних ділянок мозку до та після курсу програмування на Python.

Після проходження цього курсу студенти, яких просили прочитати код, мали спалахи активності в лобно-тім’яній нейрональній мережі лівої півкулі головного мозку. Ця мережа є відповідальною за логічне мислення, розв'язання складних проблем, робочу пам’ять і тривале утримання уваги на чомусь. При цьому ті самі нейрони цієї нейрональної мережі активувалися в студентів і до курсу Python, коли вони читали звичайний опис алгоритмів комп’ютерних програм.

Науковці вважають, що мозок людей використовує уже наявні нейрональні мережі, «перепрограмовуючи» їх для виконання нових завдань, для яких у ході еволюції не виникли нові мережі. Завдяки цьому люди можуть не лише навчатися програмування, але й читати, водити авто чи займатися математикою. У випадку програмування мозок використовує відповідальні за логіку ділянки мозку, адже структура коду найбільше нагадує процеси логічного мислення.

  • Раніше дослідники з’ясували, що мозок людей по-різному обробляє комп’ютерний код і звичайний текст. Так у їхньому дослідженні читання коду активувало багатозадачну нейрональну мережу, відповідальну за утримування в голові значних обсягів інформації одночасно.