Віртуальні предмети поважчали у руках завдяки вібрації

Японські та французькі інженери показали, як вібрація може змінити наше сприйняття предметів, які потрапили у руки у віртуальній реальності. Браслети на зап'ястях посилили візуальні відчуття та натомість послабили соматосенсорні, що і допомогло добровольцям відчути вагу віртуальних предметів. Робота вчених прийнята до публікації в IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics та доступна на arXiv.

Yutaro Hirao et al. / arXiv, 2022

Yutaro Hirao et al. / arXiv, 2022

Команда інженерів взялася дослідити, як можна «обманути» соматосенсорну систему користувачів пристроїв віртуальної реальності, яка зазвичай не дає можливості передати фізичний контакт з предметами, а зокрема їхню вагу. Тому 20 добровольцям запропонували поносити різні предмети не лише в навушниках та окулярах Oculus Quest 2, а і у вібробраслетах на зап'ястях та ліктях із частотою вібрації у 80 герців.

Положення браслетів змінювали залежно від того, чи створювала вібрація учасникам ілюзію руху руки. І з'ясувалося, що поєднуючи вібрацію та візуальне сприйняття предмета у руках (якщо він рухається повільніше, то він важчий, та навпаки) у віртуальній реальності, розрив між реальним і візуальним рухом збільшився, а отже увага учасників концентрувалася більше на візуальному, а соматосенсорне відійшло на задній план. Таким чином, згідно з результатами експериментів, лише візуальні ефекти віртуальної ваги дають можливість відчути всього чотири рівні ваги, у той час як поєднання з вібрацією збільшує цей діапазон до семи та забезпечити краще сприйняття речей у VR.

Відчути віртуальну реальність

🐈 Віртуального котика можна погладити за допомогою контролера-пензлика

🛹 На скейтборді можна покататися за допомогою екзоскелета. Екзоскелет реальний, а скейтборд — ні

🎹А браслет з акселерометрами, який реагує на дотики, допоможе зіграти на віртуальному піаніно навіть якщо ви стукаєте пальцями просто по столу


Фото в анонсі: Pexels