Японські та французькі інженери показали, як вібрація може змінити наше сприйняття предметів, які потрапили у руки у віртуальній реальності. Браслети на зап'ястях посилили візуальні відчуття та натомість послабили соматосенсорні, що і допомогло добровольцям відчути вагу віртуальних предметів. Робота вчених прийнята до публікації в IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics та доступна на arXiv.
Команда інженерів взялася дослідити, як можна «обманути» соматосенсорну систему користувачів пристроїв віртуальної реальності, яка зазвичай не дає можливості передати фізичний контакт з предметами, а зокрема їхню вагу. Тому 20 добровольцям запропонували поносити різні предмети не лише в навушниках та окулярах Oculus Quest 2, а і у вібробраслетах на зап'ястях та ліктях із частотою вібрації у 80 герців.
Положення браслетів змінювали залежно від того, чи створювала вібрація учасникам ілюзію руху руки. І з'ясувалося, що поєднуючи вібрацію та візуальне сприйняття предмета у руках (якщо він рухається повільніше, то він важчий, та навпаки) у віртуальній реальності, розрив між реальним і візуальним рухом збільшився, а отже увага учасників концентрувалася більше на візуальному, а соматосенсорне відійшло на задній план. Таким чином, згідно з результатами експериментів, лише візуальні ефекти віртуальної ваги дають можливість відчути всього чотири рівні ваги, у той час як поєднання з вібрацією збільшує цей діапазон до семи та забезпечити краще сприйняття речей у VR.
Відчути віртуальну реальність
🐈 Віртуального котика можна погладити за допомогою контролера-пензлика
🛹 На скейтборді можна покататися за допомогою екзоскелета. Екзоскелет реальний, а скейтборд — ні
🎹А браслет з акселерометрами, який реагує на дотики, допоможе зіграти на віртуальному піаніно навіть якщо ви стукаєте пальцями просто по столу