Вирощені на забруднених водоймах чорнобривці очистили воду

Чорнобривці, які вчені спробували виростити на плавучих платформах у брудній водоймі, допомогли очистити воду. Крім того, що квіти після такого вирощування були придатними для продажу, вода після них мала менше азоту й фосфору, які загрожують зниженням рівня кисню у воді. Про дослідження розповіло видання Ars Technica. Стаття науковців опублікована в Environmental Advances.

Вирощені на воді чорнобривці. Florida International University

Вирощені на воді чорнобривці. Florida International University

Як квіти росли у воді, і чим їй допомогли?

Щоб квіти росли у воді, науковці Флоридського міжнародного університету розмістили розсаду на пінополіетиленових килимках розмірами 1,8 на 1,2 метра так, щоб коріння сіянців знаходилися у воді. Спершу килимки з квітами помістили у басейни із водою, яка імітувала забруднені стоками з ферм, газонів та септиків водойми. Але потім такі ж, але більші платформи, розмістили у каналах поруч, прив'язавши до берега.

За 12 тижнів квіти виросли до розмірів, коли їх зазвичай зрізають на продаж. Але між тим вони зменшили більш як на 86 та 64 відсотки рівень фосфору й азоту у воді. Для порівняння, без квітів у цих водоймах фосфор й азот зменшилися всього на 34 й 31 відсотка відповідно. Найкраще в очищенні й зростанні себе показали прямостійні чорнобривці (Tagetes erecta), але науковці змогли виростити також два види айстр та соняшників. Вчені сподіваються, що на такий метод вирощування звернуть увагу ферми, які продають квіти. Адже тоді вони зможуть посприяти очищенню місцевих водойм, у яких тварини через надмірні рівні фосфору й азоту страждають на нестачу кисню та надмірне цвітіння водоростей.

Килимки, у яких росли квіти. Florida International University

Килимки, у яких росли квіти. Florida International University

• Кисню у річках й озерах також загрожує глобальне потепління. Нещодавнє дослідження показало, що на річки збільшення температури впливає сильніше, ніж на океани, змушуючи їх втрачати кисень.