Випорожнення молюсків допоможуть очистити водойми від мікропластику

Британські морські біологи дійшли висновку, що випорожнення двостулкових молюсків можуть допомогти в очищенні водойм від мікропластику, який загрожує водному біорізноманіттю. Фільтруючи значну кількість води, ці молюски споживають велику кількість пластику, який виводиться з фекаліями, що осідають на дно. Так сміття може бути легше збирати, зазначають автори у Journal of Hazardous Materials.

Unsplash

Звідки взялася ця ідея?

За недавніми оцінками, лише в океанах налічується до 125 трильйонів частинок мікропластику — пластикових фрагментів, менших розміром за 5 міліметрів. Про те, звідки він там взявся і чому це є загрозою для водних мешканців, можна дізнатися з нашого присвяченого мікропластику розбору. Особливо піддаються забрудненню такі організми, як двостулкові молюски, які є потужними фільтраторами і живляться добутими з води поживними речовинами. Разом із їжею, вони споживають і значну кількість пластику. А оскільки він виділяється з відходами у фекаліях, що осідають на дно, вчені Плімутської морської лабораторії подумали, що, збираючи молюскові випорожнення з прибережного дна, можна збирати й численний мікропластик.

Наскільки ефективні молюски у ролі двірників?

Досліди науковців у лабораторії показали, що кілограм мідій (Mytilus edulis), а це приблизно 300 особин, за годину може профільтрувати з проточної води 40 146 частинок мікропластику. При цьому вони швидко осідають на дно у складі фекалій. У польових дослідах, коли вчені помістили п'ять кілограмів молюсків біля входу в морську пристань, з'ясувалося, що мідії усувають по 240 частинок мікропластику та інших людських відходів на добу. Тому автори припускають, що заселенням двостулкових молюсків у річки, естуарії та морські прибережжя можна посприяти очищенню води від мікропластику. Утім, навіть незібраний, але осілий на дні пластик створюватиме менше загрози, ніж плавучий. Між тим, вчені погоджуються, що рішення буде дієвим лише як допоміжний засіб, а не основний.