В японському акваріумі знайшовся новий вид гігантських ізопод

Вчені з Тайваню, Японії та Австралії виявили новий вид гігантських ізопод, вивчаючи геноми відловлених у Південнокитайському морі та Мексиканській затоці ракоподібних. Аналіз показав, що особина, яка вважалася Bathynomus giganteus, насправді є представником раніше невідомого виду, зазначається у статті Journal of Natural History.

Bathonymus yucatanensis. Ming-Chih Huang et al. / Journal of Natural History, 2022

Bathonymus yucatanensis. Ming-Chih Huang et al. / Journal of Natural History, 2022

Гігантські ізоподи, або рівноногі раки (Bathynomus), які сягають у довжину до 50 сантиметрів, населяють глибини Атлантичного, Тихого та Індійського океанів. Дотепер було відомо про 19 видів цих істот, але схоже, тепер стало на один більше. Про це свідчить дослідження науковців Національного університету Тайнаню, Центрального дослідницького інституту рибного господарства та Північно-Західного університету. Вчені хотіли вивчити й описати 10 особин Bathynomus, що їх відловили біля тайваньських островів Пратас, і взяли для порівняння двох особин із японського акваріума, відловлених у Мексиканській затоці.

Провівши ДНК-аналіз ракоподібних, науковці отримали не зовсім той результат, який очікували. Зокрема, вони зробили відкриття, що стосується ізопод, взятих лише для порівняння з акваріума. Один із них вважався представником найбільшого відомого ізопода Bathynomus giganteus, але з'ясувалося, що це інший, новий для науки вид. Названий Bathonymus yucatanensis на честь півострова Юкатан, біля якого його знайшли, хоч і дуже схожий на родича, із яким його сплутали, але має відмінності, особливо генетичні, і є трохи меншим, сягаючи 26 сантиметрів у довжину, та стрункішим. Між іншим, деякі інші ракоподібні у цій роботі теж виявилися неправильно визначеними: відловлені у Південнокитайському морі B. kensleyi виявилися насправді B. jamesi. Тепер вчені припускають, що й багатьох інших гігантських ізопод помилково ідентифікують.