В Індії вперше задокументували гібриди вовка та собаки

Індійські науковці задокументували перших в Індії гібридів сірого вовка (Canis lupus) та собаки (Canis lupus familiaris). Наявність таких особин вдалося підтвердити генетичним дослідженням, пишуть автори у статті журналу Ecology and Evolution.

Двоє гібридів вовка та собаки в Індії у зграї вовків. Зверху гібрид стоїть на передньому плані, знизу - на задньому. Abhinav Tyagi et al. / Ecology and Evolution, 2023

Двоє гібридів вовка та собаки в Індії у зграї вовків. Зверху гібрид стоїть на передньому плані, знизу - на задньому. Abhinav Tyagi et al. / Ecology and Evolution, 2023

Що у цьому такого?

В Індії здичавілі собаки часто населяють ті ж території, що й сірі вовки. І хоча ці дві тварини відомо, що можуть схрещуватися, зокрема такі свідчення є з Європи, але в Індії про таких гібридів є лише незадокументовані чутки. Дослідження на чолі з вченими Інституту фундаментальних досліджень Тата нарешті підтвердило їх існування. До них потрапили дані від любителів природи, які помітили в зграї диких вовків поблизу міста Пуне двох особин, що сильно відрізнялися від інших вовків. Один із них мав надто коричневе хутро, тоді як іншого виділяли нетипові для вовків риси обличчя. Цивільні науковці, які за ними спостерігали, змогли відібрати з місця відпочинку тварин зразки хутра, які доставили до лабораторії для генетичного аналізу.

ДНК зі зразків волосся тварин порівнювали з відомими послідовностями ДНК собак, вовків, шакалів (Canis aureus), куонів (Cuon alpinus) та інших псових (Canidae). Так з'ясувалося, що один із них був потомком вовка та домашнього собаки, але інший мав складніше походження з більшою кількістю вовчої ДНК — у його роді виявили вовка, гібрида вовка та собаки, а також зворотне схрещування з вовком. Науковці занепокоєні, що такі гібриди можуть загрожувати популяціям вовків і вважають, що питання схрещування вовків та собак потребує більшої уваги з боку природоохоронців.