У Фермілабі зібрали перший надпровідний кріомодуль для прискорювача частинок

Американська національна прискорювальна лабораторія ім. Енріко Фермі (Фермілаб) завершила збирання першого прототипу надпровідного кріомодуля HB650 для прискорювача частинок PIP-II. Кріомодуль потрібен для розгону протонів до швидкості у 80 відсотків швидкості світла. Про завершення його створення повідомляє лабораторія на своєму сайті.

Повністю зібраний прототип кріомодуля. Чотири таких стануть частиноою нового лінійного прискорювача Фермілабу. Saravan Chandrasekaran, Fermilab

Що це за модуль?

PIP-II (The Proton Improvement Plan II) є програмою з модернізації прискорювального комплексу у Фермілабі, що має створювати пучки прискорених частинок для експериментів Фермілабу, як-от DUNE, Mu2e, Muon g−2 та інші. В рамках програми фахівці лабораторії з 2018 року займаються розробкою надпровідного кріомодуля для 215-метрового лінійного прискорювача HB650. Це 10-метровий циліндр масою у 12,5 тонни, з яким фізики зможуть розганяти протони до енергій у 800 мегаелектронвольт.

HB650 складається з надпровідних ніобієвих резонаторів, оточених рідким гелієм для охолодження до температури у два кельвіни. Якщо випробування кріомодуля пройдуть успішно, за прототипом виготовлять ще кілька таких, які також відправлять у лабораторії Великобританії, Франції та Індії.

Основа кріомодуля. Lynn Johnson, Fermilab

Раніше ми розповідали про успішне випробування семиметрового надпровідного магніту для модернізації Великого адронного колайдера.