Швейцарські науковці показали, що неінвазивна електрична стимуляція мозку покращує здатність літніх людей набувати нових моторних навичок. Старші за 65 років учасники швидше досягали успіхів у завданні на швидкість рухів пальцями, ніж їхні однолітки, що не проходили мозкової стимуляції, йдеться у журналі Science Advances.
Із віком людям стає важче навчатися нового, причому це стосується як сприймання інформації, так і оволодіння новими моторними навичками. Між тим, у сучасному світі навіть літнім людям доводиться постійно вчитися, тому вчені працюють і над тим, щоб полегшити це завдання. Дослідники Федеральної політехнічної школи Лозанни, наприклад, випробували мозкову стимуляцію для цих цілей.
До участі у дослідженні запросили добровольців трьох вікових категорій: молодих (18-30 років), середнього віку (50-65 років) та літніх (старші за 65 років). Усі вони тренувалися виконувати просту вправу, яка полягала у рухах пальцями недомінантної руки (лівої для правшів) у заданому порядку якомога швидше й точніше. Це стандартний метод оцінювання здатності набувати нових моторних навичок. Очікувано, молоді люди продемонстрували значно кращі результати, ніж літні. Однак неінвазивна мозкова стимуляція моторної кори слабким електричним струмом допомогла старшим людям досягти кращих результатів. Вони стали суттєво перевершувати своїх однолітків, які стимуляції не проходили, у плані точності виконання вправи та швидкості навчання. Як і молоді люди, вони спочатку схильні були виправляти помилки, а відтак збільшувати швидкість виконання, що й допомогло досягати кращих успіхів. Це дослідження допоможе краще зрозуміти, що відбувається з нашою здатністю набувати нових моторних навичок із часом, та розробити способи покращення здатності навчатися у літньому віці.