Психологія
Психологія

Собаки допомогли школярам долати стрес під час навчання

Британські та американські вчені показали, що регулярне спілкування з тваринами допомагає підтримувати ментальне здоров'я молодших школярів. У їхньому дослідженні діти, які протягом місяця двічі на тиждень проводили час із собаками, мали нижчий рівень стресу, ніж учні, які до такого заходу не долучалися, особливо серед дітей з особливими потребами у навчанні. Результати оприлюднені у журналі PLOS ONE.

Alicia Jones / Unsplash

Alicia Jones / Unsplash

Шкільні роки сповнені не лише безтурботного дитинства, а й постійних хвилювань та стресу. Педагоги намагаються допомогти учням у цей час зберегти ментальне здоров'я, зокрема у різних країнах практикують залучення до навчального процесу тварин. Останні покликані допомогти розвіятися школярам та покращити їхній емоційний стан, хоча не всі дослідження виявили позитивний вплив спілкування з тваринами на рівень стресу дітей. Тому науковці Університету Лінкольна, Вірджинського університету Співдружності та Університету Бат-Спа провели власні експерименти, де з'ясовували, чи справді тварини добре впливають на стресостійкість школярів.

У дослідженні взяли участь 149 дітей віком 8-9 років, 44 з яких мали особливі освітні потреби (діти з розладом аутистичного спектра, синдромом дефіциту уважності з гіперактивністю, синдромом Дауна та іншими розладами, що спричиняють складнощі у навчанні). Протягом місяця частина учасників двічі на тиждень по 20 хвилин проводила час із собаками, натренованими для терапії з допомогою тварин. Решта з такою ж частотою відвідувала сеанси релаксації, де слухала історії для медитації дітей, або ж зовсім не проходила втручань і відвідувала лише звичайні уроки, слугуючи контрольною групою. Рівень стресу дітей визначали за концентрацією «гормону стресу» кортизолу в слині до та після втручань.

Дослідники помітили позитивний вплив спілкування з собаками на учнів. У тих учасників, які регулярно проводили час із тваринами, у процесі навчання не зростав рівень кортизолу, у порівнянні з дітьми групи релаксації та контролю. Крім цього, рівень стресу знижувався після кожного сеансу з собаками. Особливо помітним ефект виявився у дітей з особливими потребами. Автори сподіваються, їхні результати допоможуть розробити оптимальний підхід для ширшого використання тварин для покращення психологічного стану людей, зокрема у навчальному процесі.