Швидкий тест визначить імунітет до ковіду в домашніх умовах

Американські вчені розробили швидкий тест на виявлення нейтралізувальних антитіл до коронавірусу у крові, що не вимагає відвідування лабораторії й може проводитися у кабінеті лікаря або навіть удома. Щоб визначити імунітет до ковіду достатньо нанести розчин капілярної крові на тестову паперову стрічку й зчитати результат неозброєним оком або за допомогою камери смартфона, йдеться у статті журналу Cell Reports Methods.

Художнє зображення картриджу швидкого тесту. Ліве зображення показує відсутність нейтралізувальних антитіл до ковіду, середнє - невелику їх кількість, праве - високу концентрацію антитіл. MIT

Художнє зображення картриджу швидкого тесту. Ліве зображення показує відсутність нейтралізувальних антитіл до ковіду, середнє - невелику їх кількість, праве - високу концентрацію антитіл. MIT

Науковці Массачусетського технологічного інституту з колегами розробили швидкий тест для виявлення нейтралізувальних антитіл до коронавірусу у крові, що не потребує складного лабораторного обладнання та спеціально навченого для роботи з ним персоналу. Тому він може використовуватися безпосередньо в кабінеті лікаря чи навіть удома. Тест працює завдяки виявленню в крові антитіл до білка коронавірусу, яким той зв'язується із рецептором ACE2 на поверхні людської клітини при проникненні в неї. Випробування зі зразками крові 95 пацієнтів показало, що точність тестування схожа з такою при проведенні лабораторних аналізів.

Аби провести аналіз, пацієнт має спочатку додати краплю крові до розчину з вірусним білком, що для кращої візуалізації мічений наночастинками золота, даючи змогу антитілам (якщо вони є) провзаємодіяти з білком протягом 10 хвилин. Після цього краплю розчину наносять на картридж із тестовою паперовою стрічкою, яка всотує рідину й містить три зони-лінії. Перша притягує вільні вірусні білки, друга — зв'язані з антитілами вірусні білки, а контрольна третя, найвіддаленіша — вільні частинки золота, щоб упевнитися, що розчин пройшов через усю стрічку. Через 20 хвилин, аналізуючи наявність другої лінії, можна визначити, чи є нейтралізувальні антитіла до ковіду в крові пацієнта. А якщо подивитися на результат за допомогою камери смартфона з розробленим для цього застосунком, то за інтенсивністю лінії можна ще й оцінити, яка концентрація антитіл до ковіду. На основі цього пацієнт і лікар можуть прийняти рішення про необхідність вакцинації проти коронавірусу. Це особливо важливо у випадку пацієнтів, що приймають ліки для пригнічення імунної системи, наприклад, після трансплантації органів, і які можуть потребувати більше доз вакцини для формування надійного захисту.