Шмат ковбаси видали за знімок Проксими Центавра від «Джеймса Вебба»

Французький фізик Етьєн Кляйн опублікував у своєму Twitter зображення Проксими Центавра, заявивши, що його зробив космічний телескоп «Джеймс Вебб». Однак, кількасот ретвітів і лайків виявилися присвяченими не детальному фото найближчої до нас зірки, а шматку ковбаси чорисо — вчений вирішив пожартувати. На подію звернула увагу французька редакція видання HuffPost.

Проксима Центавра як найближча до нас зірка популярна не лише у науковій фантастиці, а і серед астрономів, які досліджують її планетну систему, вивчають, як її активність на планети впливає, та навіть намагаються почути з них сигнали від позаземних цивілізацій. Тому не дивно, що ніхто у Twitter-спільноті не здивувався, що одним з нових зображень «Джеймса Вебба» стало це світило. І тому не дивно, що твіт Етьєна Кляйна (Étienne Klein) — французького фізика і директора з досліджень Комісії з атомної енергії США розійшовся сотнями ретвітів і коментарів. Втім, пізніше через цей резонанс вченому довелося вибачатися — на фото насправді був зображений шматок ковбаси чорисо.

В інтерв'ю HuffPost Етьєн Кляйн пояснив, що його твіти мали насамперед освітню мету, щоб застерегти від фейкових новин і завжди перевіряти інформацію. Бо навіть цей знімок ковбаси не є оригінальним — Етьєн позичив його з 2018 року, коли шматком чорисо ілюстрували місячне затемнення. Вчений додає, що думає, що якби він не сказав, що це фотографія «Джеймса Вебба», то вона не мала б такого успіху.

На nauka.ua ми вже розбиралися із фейками — у нашому матеріалі «Теорія брехні». А також можете пройти наш тест і спробувати відрізнити справжні наукові новини від вигаданих.