Шавлія допомогла полікувати запалені ясна

Науковці з’ясували, що місцеве використання гелю з екстрактом шавлії допомогло суттєво полегшити симптоми хронічного запалення ясен. З огляду на це, вчені вважають рослину безпечною та ефективною альтернативою традиційним засобам, адже побічні дії звичних протизапальних та антимікробних препаратів є досить поширеними у більшості пацієнтів. Дослідники опублікували результати роботи в журналі Cureus.

Шавлія лікарська. Kurt Stüber / Wikimedia Commons<br>

Шавлія лікарська. Kurt Stüber / Wikimedia Commons

Який ефект від використання лікарської рослини?

Пацієнтам, що тривало страждають на пародонтит (хронічне запальне захворювання ясен), лікарі пропонували змащувати уражені ясна гелем на основі екстракту шавлії. Через місяць дослідники порівняли їхній стан з тканинами, на які лікувальний гель не наносили. В результаті на лікованих ділянках ясен суттєво зменшилася кровоточивість, а уражені тканини краще загоїлися.

Варто зазначити, що дослідження має обмеження по тривалості й кількості учасників - протягом 1 місяця вчені спостерігали за 14 пацієнтами, проте його результати є статистично достовірними і підтверджують значні протизапальні властивості шавлії. Вчені сподіваються, що в перспективі це дозволить запропонувати пацієнтам дієвий та безпечний варіант лікування пародонтиту на противагу традиційним методам.

• Раніше, науковці встановили зв’язок між дисбалансом бактерій рота і хворобою Альцгеймера.