Семирічний огляд неба розкрив властивості більше трьох тисяч галактик

Дослідники опублікували третій та останній випуск даних огляду SAMI Galaxy Survey. За сім років роботи астрономи проаналізували 3068 галактик, у тому числі 888 всередині скупчень. Відповідна стаття надрукована у журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

The Hubble Heritage Team (AURA/STScI/NASA) NASA Headquarters / Wikimedia Commons

Що було метою дослідження?

Огляд SAMI Galaxy Survey мав на меті проаналізувати великий зразок галактик, щоб дізнатися більше про їхні маси та навколишнє середовище. Зокрема, вчені збиралися перевірити, яка фізична роль середовища та потоків газу в еволюції галактики, а також як у них вибудовується маса та момент імпульсу. Для цього вони поєднували спостереження із симуляціями. Спостереження тривали з 2013 до 2018 року, у результаті астрономи отримали дані для понад 3000 галактик.

Наше розуміння того, як галактики утворюються та еволюціонують, значно розширилося за останні кілька десятиліть, але поки що вченим відома далеко не повна картина. Не існує двох однакових галактик. Вони містять різноманітні компоненти, наприклад, вкорочені чи видовжені гало темної речовини, один або кілька дисків, перетинки, кільця, балджі і таке інше. Крім того, різні компоненти взаємодіють різними способами. Відстежити усі ці процеси протягом космічного часу та відтворити їх за допомогою космологічних моделювань є надзвичайно складним завданням, однак воно важливе для розуміння еволюцій галактик. Саме тому дослідникам необхідні великі вибірки цих систем.

Дослідники налаштовують та розгортають інструмент для спостережень. Ángel R. López-Sánchez (Australian Astronomical Observatory / Macquarie University)

Дослідники отримали дані для 3068 унікальних галактик. Зокрема, вони також аналізували галактики, що знаходяться у межах восьми скупчень. Ці дані дозволяють дізнатися більше про роль середовищ із високою густиною, які впливають на еволюцію галактик. Крім того, завдяки утвореним мапам дослідники можуть аналізувати інформацію про властивості газу в галактиках, популяції зірок та їхній рух.