Самців тюленів запідозрили у навчанні звабливого співу ще в ранньому дитинстві

Пара німецьких дослідників дійшла висновку, що самці звичайних тюленів (Phoca vitulina) навчаються співати для самок на роки наперед, будучи кількатижневими дитинчатами. У цей час вони мають оптимальну можливість підслухати й перейняти співи дорослих самців, йдеться у статті журналу Ethology.

Phoca vitulina. C. Brück / Wikimedia Commons

Phoca vitulina. C. Brück / Wikimedia Commons

Навіщо тюленям так рано вчитися звабливих пісень?

Звичайні тюлені є одними з найменш соціальних серед ластоногих ссавців. Вони живуть переважно поодинці, збираючись з іншими представниками виду лише під час розмноження й вигодовування матерями дитинчат. Крім цього, вони відносно тихі тварини, які активно вокалізують лише у перші тижні після народження та під час шлюбного сезону, коли самці приваблюють самок співами. Тож вчених Інституту психолінгвістики цікавило, яким чином самці тюленів вчаться вокалізувати для самок, якщо мають обмежений контакт із дорослими самцями під час свого розвитку, стаючи статево зрілими лише у 4-6 років.

Автори проаналізували наявну наукову літературу щодо вокалізації тюленів і дійшли висновку, що річ у вдалому часі народження тюленят. Вони з'являються на світ трохи раніше часу, коли самці починають співати самкам. Досягаючи кількатижневого віку, коли дитинчата починають вчитися самостійно жити, а їхні матері знову готові до зачаття, вони спостерігають пік вокалізації дорослих самців для самок. Тому вчені припускають, що саме у цей ранній період дитинства самці тюленів найбільш сприйнятливі до навичок співів, і закликають перевірити їхню гіпотезу в наступних дослідженнях.