Роботизована система збиратиме пластикове сміття з морського дна

Один з підводних апаратів. SeaClear

Один з підводних апаратів. SeaClear

Європейські розробники створили роботизовану систему, що використовує алгоритм штучного інтелекту для очищення морського дна від пластикового сміття. Вона складається з чотирьох компонентів - дрона, двох підводних апаратів та надводного судна. Про це йдеться у пресрелізі Товариства сприяння прикладним дослідженням імені Фраунгофера.

Говорячи про забруднення океану, ми частіше маємо на увазі ту величезну кількість сміття, яке плаває по його поверхні та збирається у цілі плями. Але правда в тому, що на дні океану та морів сміття навіть більше. Проєкт SeaClear, який фінансується Європейським союзом, створений, щоб зібрати значну кількість цих забруднювачів.

Хто прибиратиме морське дно?

Це завдання виконуватимуть роботи. Розробники створили автоматизовану систему, яка складається з чотирьох роботизованих апаратів: повітряного дрона, двох підводних дистанційно керованих апаратів та безпілотного надводного судна, яке слугуватиме в ролі центрального вузла. Останнє через кабелі постачатиме живлення до двох підводних апаратів та використовуватиме бортовий комп’ютер для обробки переданих даних.

Систему планують використовувати не у відкритому океані, а головно в прибережних зонах. Саме через ці ділянки з річок більша частина сміття потрапляє до океанів.

Як це працюватиме?

Спочатку за допомогою дрона та одного з підводних апаратів виявлятимуть сміття на поверхні та у товщі води. Якщо його знайдуть в цих місцях, це означає, що на дні цього регіону забруднення буде теж багато. Тоді інший підводний апарат рухатиметься вздовж морського дна та збиратиме сміття за допомогою спеціально розробленого захоплювача та всмоктувального пристрою. Згодом сміття доставиться на поверхню судна та буде викинуто в центральний смітник.

При цьому алгоритми штучного інтелекту допомагатимуть дронові та підводним апаратам відрізняти сміття від інших об’єктів, наприклад, морських тварин.

Прототип SeaClear вже випробували на глибині 20-30 метрів у двох різних місцях: в індустріальному порту Гамбурга з мулистою водою та в спокійних і прозорих прибережних водах Хорватії.