Рідкісну гігантську медузу зняли на відео

Вчені Дослідницького інституту океанаріума затоки Монтерей (MBARI) оприлюднили відео, на якому знято рідкісну медузу Stygiomedusa gigantea у її звичному середовищі, на глибині затоки Монтерей. За понад 120 років тварину помічали усього близько сотні разів, а для науковців MBARI це стала дев'ята зустріч із медузою, яку вдалося здійснити завдяки дистанційно-керованому підводному апарату.

MBARI (Monterey Bay Aquarium Research Institute) / YouTube

Що це за медуза?

Медуза Stygiomedusa gigantea — єдиний представник свого роду. Вона має колір від темно-коричневого до бордового і великі розміри тіла із шапкою, що сягає одного метра в діаметрі, та чотирма ротовими лопатями, які можуть виростати до десяти метрів у довжину. Довгими виростами тварина захоплює собі їжу — в основному, планктон та дрібних риб. Але з деякими іншими істотами може жити в симбіозі, як-от рибами Thalassobathia pelagica, яких помічали, плаваючими поміж лопатями та на шапці медуз. У відкритих водах іноді немає прихистку, тому морські тварини можуть користуватися у ролі них доступними медузами.

MBARI

Вперше медузу S. gigantea знайшли ще 1899 року, однак потребувалося ще 60 років, щоб її описали як окремий вид. За весь час з початку відкриття її вдалося помітити усього близько сотню разів, через що вчені все ще знають дуже мало про біологію та екологію тварини. Але оскільки її виявляли в усіх океанах, окрім Північного Льодовитого, на глибині до 6 665 метрів, вважають, що вона поширена у водах по всьому світу.

Досліджувати глибоководних морських істот стало простіше з появою дистанційно-керованих підводних апаратів, оснащених відеокамерою. Апарат від Дослідницького інституту океанаріума затоки Монтерей здійснив уже тисячі занурень, але S. gigantea побачив усього дев'ять разів. Останній стався у листопаді у затоці Монтерей поблизу Каліфорнії на глибині 990 метрів.

MBARI (Monterey Bay Aquarium Research Institute) / YouTube