Пропускання сніданку знизило успішність школярів
У школярів, які пропускали сніданок принаймні раз на тиждень або не снідали взагалі, виявили більший ризик гірше скласти підсумкові тести за тих дітей, що снідали завжди. Між іншим, науковці з’ясували, що близько 60 відсотків школярів пропускали сніданок хоч іноді, а 10 відсотків — не снідали зовсім. Дослідники наголошують, що для покращення академічних успіхів дітей варто пояснювати важливість сніданку самим школярам і їхнім батькам. Свої результати вони опублікували в журналі Public Health Nutrition.
З якими предметами дітям було важче впоратися без сніданку?
Дослідники аналізували те, які результати на національних підсумкових тестах були в майже 30 тисяч учнів п’ятих, сьомих і дев’ятих класів, залежно від того, чи снідали вони. Дівчата та учні старших класів пропускали сніданок частіше за хлопців і молодших учнів. Учні, які ніколи не снідали, частіше мали гірше здоров’я, почувалися сумними чи стривоженими та гірше висипалися за тих, хто не пропускав сніданок або робив це лише іноді. Також ті, хто ніколи не снідав, мали менш освічених батьків і проживали в менш соціально та економічно розвинених районах.
Пропускання сніданку іноді чи завжди було пов’язаним з підвищеним ризиком низьких результатів на усіх п’яти національних тестах — з математики, читання, граматики, письма та орфографії. В учнів, які ніколи не снідали, найбільшим був ризик провалити тести з математики та читання — на 78 і 63 відсотки вищим, ніж у тих, хто постійно снідав. У тих, хто пропускав сніданок лише іноді, цей ризик був не таким високим, але вони мали на третину вищий ризик гірше впоратися з тестами з математики, граматики та читання, ніж ті, хто снідав постійно.
- Вплив сніданку на оцінки може бути пов’язаним з самопочуттям і сконцентрованістю учнів зранку. Адже поживна цінність сніданку разом з фізичною активністю напередодні та тривалістю сну виявилися визначальними факторами легкості прокидання зранку.